-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Europa-registreringene: De tunge øker
Det sier seg selv at når man teller varebiler med i nyttebilstatistikken låter det ille når ACEA forteller om nedgang på 13,2 % i januar. Men heldigvis viser segmentene over 3,5 tonn vekst – det er de lette som synker.
Når vi ser på det store Europa, EU + EFTA + GB, ser vi at de under 3,5 tonn endte på 120.500 i januar. Det er ned fra 144.500 i fjor, og er altså 16, 6 % ned.
Det er verdt å merke seg at her var Norge en av de dårligste i klassen, med minus 36 % og var med å trekke EFTA-området ned til minus 23,7 %.
Ingen av de store markedene var heldigvis i nærheten av Norges prestasjoner. Men Tyskland, som ofte setter tonen, lå faktisk bare 1,7 % under fjoråret.
Når vi ser på alt over 3,5 tonn endte Euro-volumet på 27.500. Det betyr opp 4,2 % i forhold til i fjor da registreringene endte på 1.100 færre.
Også her klarte Norge et minus - på 7,7. Det skumle er at Tyskland gikk nesten like mye tilbake, Frankrike med minus 2,8 % og Italia med marginale 0,4 % ned.
Henter vi ut de over 16 tonn er det til sammen nesten 24.000 biler som må telles opp. Nesten 2.000 flere enn i fjor – eller 8,6 % opp.
Mer nøyde Tyskland seg med en nedgang på 2 % - da kan de ikke ha solgt mange biler mellom 3,5 og 16 tonn sidn de gikk så mye tilbake der.
Frankrike, Italia og Spania viser også alle et pluss her, men ingen så mye som Storbritannia, som la på 17,9 %.
Og Norge? Minus 8 %.
Det er bare et par dager til vi får februar-statistikken her hjemme. Skal bli spennende å se om tendensene fortsetter eller om noe snur.