-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Scania åpnet ny montasjefabrikk – sikter mot 50 prosent elektrisk i 2030
Det var et historisk øyeblikk for Scania da den nye montasjefabrikken for batterier ved hovedkvarteret i Södertälje ble innviet denne uken.
Driftsstarten av den nye montasjefabrikken for batterier gjør serieproduksjon av kraftige premium elektriske kjøretøyer (BEV) mulig.

– Jeg er ekstremt stolt av alle kollegaer som har lagt sitt hjerte og sinn i dette. I Scania har vi gjort det til vår oppgave å drive skiftet mot et bærekraftig transportsystem. Med batterifabrikken i drift har vi en av grunnsteinene på plass for å akselerere overgangen til elektrifisering, sier Christian Levin, konsernsjef i Scania og Traton Group.
Grønn fremtid
Scania sikter mot at halvparten av alt konsernet selger er elbiler i 2030. Ser vi videre, kan enhver transport være elektrisk.
– Skiftet til elektrifiserte løsninger er den største transformasjonen i transporthistorien, og 2023 er året da det virkelig tar av. Bevisene lanseres én etter én, og investeringen på 1,5 milliarder SEK i denne nye batterienheten er en av dem, fortsetter Levin.
I april i år avduket Scania og Northvolt en fellesutviklet battericelle designet for tungtransport med enestående ytelse og et unikt lavt karbonavtrykk. Cellen produseres ved gigafabrikken Northvolt ETT i Nord-Sverige og vil fra 5. september settes sammen til pakker ved det nye 18.000 kvadratmeter store anlegget i Södertälje. Det gjør også oppstart av serieproduksjon av Scanias premium elektriske lastebiler for regional transport mulig.
Storskala produksjon
Ved å plassere monteringsanlegget i tilknytning til chassislinjen i Södertälje, som ble redesignet i sommer for storskala produksjon av elektriske kjøretøy, er forutsetningene for rask og effektiv produksjonsflyt på plass. Batterimonteringen vil sysselsette 550 Scania-kolleger og er svært automatisert, fra innkommende varer gjennom produksjon til levering.
– Til tross for et raskt skiftende forretningslandskap, består løftet vårt om å alltid sette kundene våre først. Å være premium betyr at vi leverer løsninger som både er av høyeste kvalitet – og bærekraftige. Cellen som settes sammen til moduler og pakker er et perfekt eksempel på dette. Den har kapasitet til å drive lastebiler i 1,5 millioner kilometer – tilsvarende lastebilens levetid. Det er et privilegium å drive endring sammen med alle våre partnere og kunder, sier Marcus Holm, sjef for produksjon og logistikk i Scania.
