-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Skal sikre raskere og mer nøyaktig batteridiagnostikk
Det snakkes mye om høyspenningsbatterier for tiden, men det skjer utvikling også i de lavere spenningsnivåene - der bilbatteriene belastes hardere enn før.
Varta, som eies av Clarios-konsernet, har nylig inngått en samarbeidsavtale med Hella Gutmann Solutions for å skape nye tjenester for batteridiagnostikk i verksteder.
Utviklingsarbeidet skal sørge for at verksteder kan levere raskere og mer nøyaktig batteridiagnostikk.
- Clarios er glade for å samarbeide med Hella Gutmann Solutions. Selskapet har et solid renommé i markedet, spesielt innen profesjonelle diagnostiske løsninger, sier Theres Gosztonyi, Vice President Aftermarket EMEA i Clarios.
- Med vår batteriekspertise kan vi bidra til å lette det daglige arbeidet i verkstedene deres, hevder hun.
Nøyaktig hvordan de skal gjøre verkstedarbeidet mer effektivt står det ikke så mye konkret om i pressemeldingen.
Programvarebaserte funksjoner
Men potensialet er nok stort.
For alle kjøretøy, også elektriske og hybridbiler, krever en energikilde med lav spenning for å sørge for at viktige systemer fungerer.
I dag leverer lavspenningsnettverket i økende grad programvarebaserte funksjoner som steer-by-wire, break-by-wire, autonome funksjoner og optimalisert kjøreopplevelse.
Det gjør at bilbatteriene belastes hardere enn før.
- Hella Gutmanns erklærte mål er å styrke effektiviteten og lønnsomheten til aktørene i den uavhengige bilreparasjonsindustrien ved hjelp av analogt og digitalt verkstedutstyr, data og tjenester, uansett merke, modell og drivtype, sier Adnan Cemal, administrerende direktør i Hella Gutmann Solutions.
- Gjennom samarbeidet med Clarios vil vi supplere vår eksisterende ekspertise innen batteridiagnostikk i høyspenningssektoren og i fremtiden også gi våre kunder i lavspenningssektoren enkel innsikt i status for bilbatterier.