SVARER: Marie Tranaas Skjærvik, leder for landtransport i Enova. Her fotografert ved en tidligere anledning.

Dette svarer Enova på kritikken fra lastebilbransjen

Uforutsigbar og byråkratisk, sa lastebilimportørene om støtteordningen «Tunge nullutslippskjøretøy» - og advarte samtidig om «mange kunder som sitter på gjerdet». Større åpenhet fra Enova om støttenivåene ble også etterlyst. 

Her svarer Marie Tranaas Skjærvik, leder for landtransport i Enova, på kritikken fra bransjen - punkt for punkt:

– Hva tenker dere om beskrivelsene Bilimportørenes Landsforening (BIL) og Volvo Trucks Norge gir i YrkesBil-artikkelen av hvordan bransjen opplever støtteordningen? 

– For Enova er det viktig at bransjen opplever at våre støtteprogram bidrar til å ta ned risikoen ved å investere i nye løsninger. Formålet med støtteprogrammet er å øke opptaket av nullutslippskjøretøy i markedet, og bidra til å redusere klimagassutslippene fra den tunge transportsektoren, sier Marie Tranaas Skjærvik til YrkesBil. Hun er leder for landtransport i Enova.

For å lese +saker på Yrkesbil.no må du være registrert bruker.

Er du registrert bruker, men får ikke tilgang? Kontakt kundeservice på e-post: abo@bilforlaget.no

Allerede betalende abonnent på papirutgaven?

Få digital tilgang uten ekstra kostnad

Registrer deg her

Gratis prøveperiode!

Få digital tilgang i 2 måneder
- helt uforpliktende

Registrer deg her

Har din prøveperiode gått ut?

Se våre alternativer for abonnement

Klikk her

Ønsker du abonnement for flere brukere kan du kontakte oss på e-post: abo@bilforlaget.no eller tlf: 23 03 66 00
Powered by Labrador CMS