SVARER: Marie Tranaas Skjærvik, leder for landtransport i Enova. Her fotografert ved en tidligere anledning.
Foto: Brede Høgseth Wardrum
Dette svarer Enova på kritikken fra lastebilbransjen
Uforutsigbar og byråkratisk, sa lastebilimportørene om støtteordningen «Tunge nullutslippskjøretøy» - og advarte samtidig om «mange kunder som sitter på gjerdet». Større åpenhet fra Enova om støttenivåene ble også etterlyst.
Her svarer Marie Tranaas Skjærvik, leder for landtransport i Enova, på kritikken fra bransjen - punkt for punkt:
– Hva tenker dere om beskrivelsene Bilimportørenes Landsforening (BIL) og Volvo Trucks
Norge gir i YrkesBil-artikkelen av hvordan bransjen opplever støtteordningen?
– For Enova er det viktig at bransjen opplever at våre
støtteprogram bidrar til å ta ned risikoen ved å investere i nye løsninger.
Formålet med støtteprogrammet er å øke opptaket av nullutslippskjøretøy i
markedet, og bidra til å redusere klimagassutslippene fra den tunge
transportsektoren, sier Marie Tranaas Skjærvik til YrkesBil. Hun er leder for
landtransport i Enova.
Allerede betalende abonnent på papirutgaven?
Få digital tilgang uten ekstra kostnad
Registrer deg her
Gratis prøveperiode!
Få digital tilgang i 2 måneder
- helt uforpliktende
Registrer deg her
Har din prøveperiode gått ut?
Se våre alternativer for abonnement
Klikk her
Ønsker du abonnement for flere brukere kan du kontakte oss på e-post: abo@bilforlaget.no eller tlf: 23 03 66 00