-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
VW-Nytte i rekord-minus
233 mill. Euro baklengs er ny rekord for nyttebil-avdelingen til Volkswagen. Dette er første driftstapet for denne delen av konsernet på åtte år, og gjør selvfølgelig ikke fremtidsvyene for gruppen spesielt mye lysere. Men Brasil går glimrende.
Det er endel konflikt-tall i 2003-resultatene for nyttebilavdelingen til VW. For eksempel klarte de å øke omsetningen til 4,55 milliarder Euro, det er 1,2% opp, på tross av at antall biler falt med nesten 5 prosent til 224.975.
Det ble også sagt at man investerte 675 millioner Euro i fjor, som basis for gode og stigende resultater i fremtiden men det ble allikevel ikke sagt noe konkret om 2004-utsiktene for denne delen av virksomheten. Det langsiktige målet står imidlertid fast: en fordobling av omsetningen og et positivt resultat på 500 Euro, i år 2007.
Årets høye tap (i 2002 tjente man 164 millioner) tilskrives først og fremst kostnadene ved utvikling og introduksjon av tre nye modeller og tilhørende restrukturering av anleggene – som det heter.
Både Multivan, Caddy og Transporter var nye i fjor og det er litt skummelt at omsetningen av Transporter (både den gamle T4 og den nye T5) sank med hele 6,5 prosent, til 132.000 enheter. Fabrikken kaller imidlertid dette akseptabelt i et overgangsår.
Positivt er det imidlertid i Brasil, der man fremstiller helt egne, og tildels meget større modeller av både last og buss. Disse modellene solgte man 29.000 av – det er en fremgang på nesten 20%