-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
BMWs pickup
Nå som vi har hørt om Mercedes sin kommende pickup kan vi jo begynne å spekulere på BMWs. Noen (falske) spor finnes.

BMW selv startet pickup-snakket ved å gjøre en aprilsnarr en gang, der de hadde morfet en M3 cabriolet til en flat-bed.
Bilen ble første observert da den kjørte noen heftige runder på Nordsløyfa i kamuflasje. Spekulasjonene gikk på om noen hadde kledd opp en «ute» så den skulle se ut som en BMW, men det lekket snart ut at det var BMW M som hadde bygd den som en aprilsnarr.
Noe man selvfølgelig hadde gjort i lengere tid i Australia – på ramme alvor. Der er jo hver annen bil en «ute», så hvorfor ikke også en BMW?
En gøyal hjemmeside der nede presenterte en annen BMW Ute tilbake i 2013. Denne var basert på en E 53 X5 med V8 automat.
Bilen ble bygget av Motorline BMW. Men selv om dette er en av de større BMW-forhandlerne i Australia, blir det jo helt galt å antyde at prosjektet er halvoffisielt.
Studentbil
Den tredje utgaven vi viser, og den mest profesjonelle, har heller ikke noe med BMW å gjøre. Den er bygget av studenter ved Clemson Universitetet i South Carolina – og selv om BMW har bidratt både med donorbil og designråd, er ikke denne heller i nærheten av å være BMWs.
På Clemson har de en egen linje hvor de lærer å bygge konseptbiler. I 2013 var det en Mazda de gjorde til en prototype, og i fjor altså en X3.
Den har fått en X4-lignende taklinje, og har fremdeles plass til fullt sett passasjerer, men bak den bakerste benken har det skjedd ting. Åpner du bagasjebærermulighetene, vil bakruta trekkes inn i taket og hekken åpnes opp – en svingdør på hver side gir plass for planet som sklir ut.
Mye plass er det ikke, og spesielt praktisk er det ikke, men det er i hvert fall en annerledes idé.
Jeg tror nok imidlertid at dersom BMW skal følge i fotsporene til Mercedes-Benz og bygge sin egen pickup, bør de komme opp med bedre forslag enn disse.