-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Nå kan du få egen postbil
De er alle røde og varebiler. Posten skal ha 2000 nye biler til postbudene, og de gamle skal selges. Dette blir tidens bruktbilsalg og du har muligheten til å bli eier av en billig toseter. Men det er enorm forskjell på bilene.

I løpet av de neste månedene skal Posten returnere bilene de har i dag. Det er varebiler i forskjellige størrelser, men hovedgruppen er bilene som postbudene bruker. De har de siste fem årene kjørt Renault Kangoo og Peugeot Partner (samt noen få Ford Connect), og når Posten fornyer og kjøper de samme bilene igjen, vil bruktmarkedet bli oversvømmet av brukte postbudbiler.
Peugeot-forhandlere
Alle brukte Peugeot Partner kommer til lokale forhandlere. De har allerede fått lister over hvilke biler de må ta i retur og når bilene skal komme. Men det er store forsinkelser, så først i april og mai kommer de største volumene.
Leaseplan
Renault Kangoo, derimot, er levert av Leaseplan. De vil nå selge de brukte postbilene. Det vil delvis skje på Leaseplans lukkede auksjon der bilforhandlere, oppkjøpere og auksjonsbedrifter kan legge inn bud. Leaseplan vil også selge noen av bilene via sin egen webside www.varebil.no.
Priser
Postbilene er av meget variabel kvalitet. Biler brukt av landpostbud er kjørt lang, men er pent behandlet. Biler brukt i byene har kort kjørelengde, men er slitne og det er nesten ikke en bil som ikke har hatt minst én skade.
Derfor er det stor variasjon i prisene. Peugeot Partner er prissatt fra kr 18.000 til 30.000, mens de få bilene som har firehjulstrekk er priset fra kr 45.000.
Det er ikke satt priser for Kangoo siden de skal selges på auksjon, og da blir det de innkomne budene som regulerer prisene. Men de skal være på samme nivå som for Partner.
Hos mange
Peugeot-forhandlerne er ikke entydig glad for alle de postbilene som nå kommer i retur. Ingen merkeforhandler liker å selge billige bruktbiler. Kjøpsloven er lik for en dyr og billig bil, så det kan bli dyrt å selge billig postbil til en kunde – med derpå følgende reklamasjon og kostbar reparasjon.
Forhandlere ser seg derfor om etter mulig oppkjøpere som vil kjøpe bilene for videresalg. Forhandlere vil gjerne beholde de beste bilene selv – og videreselge de dårligste.
Også større biler
Posten skal også bytte inn mange større varebiler. Toyota HiAce skal erstattes med Ford Transit og Renault Master. Det er Toyota-forhandlerne som vil få HiAcene i retur.