-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Feier på biogass
En feiebil er en åpenbar kandidat for lavutslipps-teknologi. Nå er det kommet en slik som går på biogass.
Det er C. Grindvold AS, maskinleverandør med lang erfaring innen maskiner for vedlikehold av vei og gater i norsk klima, som sammen med Norsk Scania har bygd en bil for tettbygd feie-virksomhet.
Bilen er en P 340 4 x 2 chassis, med en 9-liters motor som går på CBG – komprimert biogass.
- Bakgrunnen for prosjektet har vært stadig strengere miljøkrav fra et økende antall oppdragsgivere. I stadig flere byer og på stadig flere driftskontrakter er utslippsfrie maskiner og utstyr en forutsetning for i det hele tatt å være med å gi inn pris, forteller Øyvind Sollien, salgssjef i C. Grindvold AS.
- Vi opplever at mange kunder har avventet investeringer på nye feiebiler på grunn av de nye myndighetskravene som kommer og tror dette er en løsning som vil passe godt for mange kunder.

Mange gasstanker
Gassbilen er bygget med totalt åtte gasstanker. Venstre side av bilen har 4x95 liters tanker, mens det bak hytta sitter en rack med 4x118 liter. Det gir en total tankkapasitet på 830 liter. En av de store fordelene med komprimert gass i forhold til flytende er at gassen ikke blåser ut av tanken selv om bilen ikke er i bruk i en periode.
Feiebilen som C. Grindvold har bygd, har litt lenger akselavstand enn en tilsvarende bil med 6 kubikkmeter oppsamlingstank fordi det ekstra racket med gasstanker står bak hytta.
Bilen er bygget med tre meters arbeidsbredde med sug under høyre side av bilen. Det er en sidekost i tillegg til en frontkost og valse på suget. Påbygget har typebetegnelsen Brock VS 6.
- Denne bilen er en typisk bybil som vi tror mange kunder kan bruke på sine oppdrag, sier Øyvind Sollien.
Bygger lager
I et marked med korte tidsfrister for kundene og lange byggetider på feiebilene har C. Grindvold AS valgt å bygge feiebiler for lager. Påbyggene leveres av Brock Kehrtechnik i Tyskland.
Det kan også leveres løsninger for større kjøretøy/feiebiler, og da med større gasskapasitet, for i tillegg til den nye 2-akslede feiebilen med gassmotor har de også bygget en litt større feiebil på en treakslet Scania G 500 med 12 kubikkmeter oppsamlertank som har betegnelsen Brock VS 12.
