-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
84 biogassbusser fra Scania til Nobina
Nobina viderefører miljøsatsing og styrking av sjåførsikkerhet. Scania har nå levert 84 nye biogassbusser som skal gå i Nedre Glomma-regionen.
Viken fylkeskommune inngikk fra 1. juli avtale med selskapet Nobina Norge AS om drift av busstilbudet i kommunene Sarpsborg, Fredrikstad, Hvaler og Råde frem mot 2035. Avtalen omfatter 139 busser, og løper over en periode på ti år, pluss to års opsjon.
Nobina vil drifte bussene ut fra depoter i Fredrikstad og Sarpsborg i tillegg til at et lite antall stasjoneres på Hvaler.
Viken fylkeskommune viderefører sin satsing på biogass, samtidig som det blir et betydelig innslag av elbusser, noe som er nytt i denne regionen. Kontrakten er viktig både for å bidra til reduserte klimagassutslipp fra kollektivtrafikken, og for fortsatt å kunne bidra til å opprettholde og videreutvikle et marked for mer miljøriktig drivstoff i Nedre Glomma.
20 år med biogass
Østfold startet allerede for 20 år siden med utprøving av biogassbusser, og i dag er over 100 slike busser i drift i Nedre Glomma. Bedre aktive og passive sikkerhetssystemer både for sjåfører og passasjerer har vært viktig i denne avtalen, og alle bussene leveres med ekstra kollisjonsbeskyttelse for fører.
Scania har levert forstadsbusser av modellen Interlink LD med lavt gulv. Disse går på komprimert biogass (CBG). Nobina har tatt i bruk både to-akslede busser på 12,6 meter med 47 sitteplasser, og den lengste modellen på 14,9 meter med tre akslinger og 59 sitteplasser. Motoren som sitter i bussene, er en 9-liter som yter 340 hestekrefter.
Helhetlig vurdering
Det er mange faktorer som spiller inn på en busskontrakt når det gjelder levering på både tid, sikkerhetssystemer og løsninger.
– Scania er en av leverandørene vi føler leverer relativt forutsigbart med kvaliteten vi forventer. Vi har flere kontrakter med Scania med høy driftssikkerhet, og det er det viktigste, forteller Jan Volstad, adm. direktør i Nobina.
Viken skal være et fylke som ivaretar klima, natur og kulturlandskap, og som tar miljøhensyn i offentlig og privat sektor. Den nye avtalen er et viktig bidrag til å nå de lokale miljømålet. Avtalen er også et viktig bidrag for å nå sentrale målsettinger. Det handler om å etablere et transportsystem som fremmer helse, miljø og verdiskaping og bidrar til en bærekraftig regional utvikling med attraktive byer og bygder i Østfold.