-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Skreddersydd fra BYD
I Mexico har BYD inngått et uvanlig samarbeid med en stor kunde. De har utviklet egen elektrisk lastebil for Coca-Cola.
Det vil si, i Mexico er det FEMSA som er kunden. Bryggeri fra 1890 – etter hvert nasjonens største. Ble Coca-eier i Mexico og har etterhvert utviklet seg til et stort holdingselskap, også med logistikk-forgreninger. I dag er det Mexicos femte største selskap.
I et samarbeid med bilprodusenten som startet allerede i 2021, har BYD utviklet en ny batterielektrisk lastebil spesielt tilpasset FEMSAs egne krav. Prototypen skal gjennom en åtte måneders testfase som startet i oktober.
Hurtiglading var et av kravene. Batteriene på den nye kan lades på 1,5 - 2 timer og lasteområdet er så fleksibelt at det kan gis en konfigurasjon på 8, 10 eller 12 paller. Lastkapasiteten er 14 paller slik at det er en sikkerhetsmargin etter FEMSA sin standard.
Coca-Cola (og FEMSA) har ambisiøse mål om reduksjon i karbonavtrykket. 50 prosent ned innen 2030 sier de.
BYD markerer seg stadig tydeligere i Sør-Amerika. De har seks anlegg i Mexico og planlegger 50 innen neste års utgang.
Men det er ikke bare Mexico. Dobbel-dekker busser til Chiles hovedstad, Santiago, BYD Dolphin debuterte nylig i Bolivia og BYD Seal ble nylig den sjette batterielektriske bilen i Brasil.
