-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Pininfarina-shuttle inspirert av brødrister
På vegne av den store underleverandøren Benteler stilte Pininfarina på CES i Las Vegas med en attraktiv selvkjørende shuttle. Mover heter den, og det er akkurat det den er.
Det er nesten så jeg tror Pininfarina forsøker å erte oss.
Først dukket det opp en melding fra Ruter i Oslo om forsøk med selvkjøring i Groruddalen i sommer, ledsaget av et bilde av noe veldig trist på fire hjul. Så viser det seg at det er ikke «noe veldig trist» som skal brukes heller, men en Nio, med sjåfør.
Uansett – ikke det mest praktiske for kollektivtransport der folk skal ut og inn hele tiden. Det gøyale er imidlertid at dagen etter meldingen dukket Pininfarina opp med bilder av sin nye Mover, som viser hvordan det virkelig kan gjøres. En moderne toaster utstyrt med alle kollektivtransportfordeler som en moderne van har.
Den ser bra ut og har personlighet nok til å skille seg ut fra alle de shuttle-forslagene vi har sett de siste ti årene.
De har lekt seg med asymmetriske elementer for å live opp litt (de som husker at de likte Nissan Cube, vil like denne også), den har tydelige, runde lykter og skikkelig kule hjul.
Det sies at det er plass til 15 om bord, at den gjør inntil 60 km/t og inntil 300 km/lading. Og den er utstyrt med Mobileye sitt Nivå-4 selvkjøring.
Benteler har utviklet plattformen som også kan benyttes til andre påbygg. Varetransport, selvfølgelig, men mulighetene er mange.
Det sies at Mover kan bygges ved mindre fabrikker over hele verden og at man planlegger introduksjon i USA i 2025.
Der er det et selskap som heter Beep som skal ta seg av utrullingen – men her begynner det å snuble litt. Samtidig som vi fikk denne meldingen, fortalte nemlig ZF at den nye shuttelen de introduserte på CES samtidig med Pininfarinas, skal introduseres i USA av Beep. Høres ut som litt av en multitasker dette Florida-selskapet. Du skal møte ZFs deltaker senere.
Benteler forteller forresten også at de har en pilotavtale med Hamburger Hochbahn der Mover skal bli en del av transport-on-demand systemet.