-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Oppgradert D-MAX
Da RSA begynte å importere Isuzu i 2007 ble det litt fart og avveksling på pickup-markedet. Nå blir konkurransen blant topp tre (topp fire faktisk) skjerpet med en fornyet modell.
Nytt design, nye sikkerhetsfunksjoner og oppdatert teknologi er noe av det RSA frister med når de nå presenterer en D-MAX i ny-ungdom versjon.
Men de kan friste med noe annet også, som sikkert er interessant for mange. Den er allerede ute hos forhandlerne, og vil kunne leveres i Q1 – før avgiftsøkningen som trer i kraft den 1. april.
Sett fra utsiden vil D-MAX kjennere se en større grill, nye LED lykter foran, og noen vil sikkert snakke om et mer markert frontparti.
Bak har det også skjedd noe på illuminasjonssiden, med LED-lamper i et nytt tre-ganger-L mønster.
Nye alufelger med en matt finish er sikkert også et godt salgsargument.
Nye seter er forhåpentlig av interesse for dem som tilbringer kontortiden sin inn og ut av biler som denne.
Mer teknologi
USB-C gir muligheter for flere enheter – Android Auto og Apple CarPlay gir nye muligheter for distraksjoner. At de har fått ny skjerm hører sammen med at også det digitale instrumentpanelet er blitt helt nytt.
Men det har skjedd ting med dynamikken også. Fabrikken har introdusert noe de kaller for Rough Terrain Mode – en elektronisk funksjon som gjør bilen enda mer brukbar i utfordrende terreng.
Her justeres motorrespons, girutveksling og firehjulsdriften for å gjøre grepet og stabiliteten på vanskelig underlag bedre.
Den adaptive cruise kontrollen kan nå bruke skiltgjenkjenning for å justere kjørefarten. Systemet er heldigvis lett å overstyre.
Den optiske avdelingen forteller også om forbedringer. Nytt digitalt ryggekamera har nye funksjoner og egenskaper og også gjør varselfunksjonen som overvåker kryssende trafikk bak, mer nøyaktig.
Og hovedkameraet, som er sentrum i sikkerhetsinstallasjonene, er et 4. generasjon stereokamera som har et utvidet synsfelt på 120 grader (det skanner med andre ord bredere) og oppdager nå potensielle hindringer på inntil 150 meter.
Populært med pickup
La det være nevnt at etter at RSA begynte å importere D-MAX i 2007 har det vært solgt innpå 13.500 slike. I løpet av perioden har det vært registrert nesten 60.000 nye pickups i Norge.
I følge Opplysningsrådet for Veitrafikken er Toyota overveldende bestselger i pickup-segmentet siden den gang, med 28 % markedsandel.
Ford er nummer to med 19,12 % markedsandel mens Isuzu er nummer tre med 17,90 % markedsandel – 700 biler bak Ford.
Det er ikke langt ned til neste mann heller – så her ser vi for oss en mulig kamp i år.
Volkswagen er nummer fire, 500 biler bak Isuzu. Deres Amarok er jo ikke helt ny, så det vil kunne bli vanskelig å kutte forspranget.