-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Oppgradert D-MAX
Da RSA begynte å importere Isuzu i 2007 ble det litt fart og avveksling på pickup-markedet. Nå blir konkurransen blant topp tre (topp fire faktisk) skjerpet med en fornyet modell.
Nytt design, nye sikkerhetsfunksjoner og oppdatert teknologi er noe av det RSA frister med når de nå presenterer en D-MAX i ny-ungdom versjon.
Men de kan friste med noe annet også, som sikkert er interessant for mange. Den er allerede ute hos forhandlerne, og vil kunne leveres i Q1 – før avgiftsøkningen som trer i kraft den 1. april.
Sett fra utsiden vil D-MAX kjennere se en større grill, nye LED lykter foran, og noen vil sikkert snakke om et mer markert frontparti.
Bak har det også skjedd noe på illuminasjonssiden, med LED-lamper i et nytt tre-ganger-L mønster.
Nye alufelger med en matt finish er sikkert også et godt salgsargument.
Nye seter er forhåpentlig av interesse for dem som tilbringer kontortiden sin inn og ut av biler som denne.
Mer teknologi
USB-C gir muligheter for flere enheter – Android Auto og Apple CarPlay gir nye muligheter for distraksjoner. At de har fått ny skjerm hører sammen med at også det digitale instrumentpanelet er blitt helt nytt.
Men det har skjedd ting med dynamikken også. Fabrikken har introdusert noe de kaller for Rough Terrain Mode – en elektronisk funksjon som gjør bilen enda mer brukbar i utfordrende terreng.

Her justeres motorrespons, girutveksling og firehjulsdriften for å gjøre grepet og stabiliteten på vanskelig underlag bedre.
Den adaptive cruise kontrollen kan nå bruke skiltgjenkjenning for å justere kjørefarten. Systemet er heldigvis lett å overstyre.
Den optiske avdelingen forteller også om forbedringer. Nytt digitalt ryggekamera har nye funksjoner og egenskaper og også gjør varselfunksjonen som overvåker kryssende trafikk bak, mer nøyaktig.
Og hovedkameraet, som er sentrum i sikkerhetsinstallasjonene, er et 4. generasjon stereokamera som har et utvidet synsfelt på 120 grader (det skanner med andre ord bredere) og oppdager nå potensielle hindringer på inntil 150 meter.
Populært med pickup
La det være nevnt at etter at RSA begynte å importere D-MAX i 2007 har det vært solgt innpå 13.500 slike. I løpet av perioden har det vært registrert nesten 60.000 nye pickups i Norge.
I følge Opplysningsrådet for Veitrafikken er Toyota overveldende bestselger i pickup-segmentet siden den gang, med 28 % markedsandel.
Ford er nummer to med 19,12 % markedsandel mens Isuzu er nummer tre med 17,90 % markedsandel – 700 biler bak Ford.
Det er ikke langt ned til neste mann heller – så her ser vi for oss en mulig kamp i år.
Volkswagen er nummer fire, 500 biler bak Isuzu. Deres Amarok er jo ikke helt ny, så det vil kunne bli vanskelig å kutte forspranget.