-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Quantron med Iveco Daily som ladbar hybrid
Tyske Quantron har gjort det til et forretningsområde å bygge om eksisterende nyttekjøretøy fra forbrenningsmotor til el- eller hybriddrift.

Tette forbindelser til Iveco og Fiat Professional i Sør-Tyskland har naturlig medført at det ofte handler om kjøretøy fra disse produsentene.
Dette er for eksempel tilfellet nå, når selskapet lanserer en serie Iveco Daily modeller som ladbare hybrider under merket Q-Light Van Hybrid.
Bilene er tilgjengelig for totalvekter fra 3,5 til 7 tonn, med nyttelast opptil 3.400 kg, avhengig av versjon.
Den rent elektriske rekkevidden er opp til 70 kilometer med toppfart 80 km/t. Ladetiden er 3,5 – 5 timer, avhengig av batteristørrelse.
Lading under kjøring kan forlenge rekkevidden merkbart, melder produsenten i en pressemelding.
Elektrisk drift gir klare fordeler for nærdistribusjon i byer og tettsteder, og gir mulighet til å bruke bilene også natterstid uten å forstyrre nabolaget med unødig støy.
Quantron tilbyr ikke bare fabrikknye kjøretøy i elektrifisert utgave, men bygger også om brukte biler.
Det tyske transportdepartementet har meldt at det vil støtte denne typen elektrifisering av kjøretøy med opptil 80 prosent av kostnadene fra juli måned i år.
Senere har det vært helt stille i Norge omkring selskapet, og det er mye som tyder på at de nå først og fremst er opptatt av hjemmemarkedet i Tyskland og andre større markeder.
Konkurransepresset øker selvsagt også hele tiden ved at stadig flere bilprodusenter nå ruller ut den ene elektriske og hybride modellen etter den andre fra fabrikk.
Noen data, Quantron Q-Light Van Hybrid (Iveco Daily):
Tillatt totalvekt: 3.500 – 7.000 kg
Nyttelast: 650 – 3.400 kg
Akselavstand: 3.750 – 5-100 mm
Effekt: 120 kW (163 hk)
Dreiemoment: 1.150 Nm
Toppfart: 80 km/t
Rekkevidde, el: 50 – 70 km
Batteri: 20 – 29 kWh
Ladetid: 3,5 – 5 timer
Ladekapasitet: 6,6 kW.