-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Quantron med Iveco Daily som ladbar hybrid
Tyske Quantron har gjort det til et forretningsområde å bygge om eksisterende nyttekjøretøy fra forbrenningsmotor til el- eller hybriddrift.

Tette forbindelser til Iveco og Fiat Professional i Sør-Tyskland har naturlig medført at det ofte handler om kjøretøy fra disse produsentene.
Dette er for eksempel tilfellet nå, når selskapet lanserer en serie Iveco Daily modeller som ladbare hybrider under merket Q-Light Van Hybrid.
Bilene er tilgjengelig for totalvekter fra 3,5 til 7 tonn, med nyttelast opptil 3.400 kg, avhengig av versjon.
Den rent elektriske rekkevidden er opp til 70 kilometer med toppfart 80 km/t. Ladetiden er 3,5 – 5 timer, avhengig av batteristørrelse.
Lading under kjøring kan forlenge rekkevidden merkbart, melder produsenten i en pressemelding.
Elektrisk drift gir klare fordeler for nærdistribusjon i byer og tettsteder, og gir mulighet til å bruke bilene også natterstid uten å forstyrre nabolaget med unødig støy.
Quantron tilbyr ikke bare fabrikknye kjøretøy i elektrifisert utgave, men bygger også om brukte biler.
Det tyske transportdepartementet har meldt at det vil støtte denne typen elektrifisering av kjøretøy med opptil 80 prosent av kostnadene fra juli måned i år.
Senere har det vært helt stille i Norge omkring selskapet, og det er mye som tyder på at de nå først og fremst er opptatt av hjemmemarkedet i Tyskland og andre større markeder.
Konkurransepresset øker selvsagt også hele tiden ved at stadig flere bilprodusenter nå ruller ut den ene elektriske og hybride modellen etter den andre fra fabrikk.
Noen data, Quantron Q-Light Van Hybrid (Iveco Daily):
Tillatt totalvekt: 3.500 – 7.000 kg
Nyttelast: 650 – 3.400 kg
Akselavstand: 3.750 – 5-100 mm
Effekt: 120 kW (163 hk)
Dreiemoment: 1.150 Nm
Toppfart: 80 km/t
Rekkevidde, el: 50 – 70 km
Batteri: 20 – 29 kWh
Ladetid: 3,5 – 5 timer
Ladekapasitet: 6,6 kW.