-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Tung nyhet med liten sprut
Michelin lanserer i disse dager et nytt lastebildekk som er utstyrt med en såkalt antisprutdeflektor. Denne skal redusere vannsprut fra dekket betydelig i regnvær ved at vannet kanaliseres gjennom en sirkelrund ribbe i dekkets skulder. Konseptet kalles Anti-Splash


Løsningen ble opprinnelig oppfunnet, utviklet og patentert av Michelins forskningsteam til flyindustrien for å hindre vannsprut mot jetmotorer. Nå blir altså teknologien overført til bildekk som et bidrag til bedret sikt ved for eksempel forbikjøringer, og dermed til bedre trafikksikkerhet.
Det nye dekket (385/55 R 22.5 XFA 2 Energy) har lavere profil enn nåværende markedsstandard, diameteren er 66 mm mindre. Dermed kan også transportvolumet økes med opptil 4 kubikkmeter ved å senke lasteplaten. Forakselen får også en større lastekapasitet, fra 7,5 tonn med 315/70 R 22,5-dekk til 9 tonn med den nye typen.