-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
600 forhåndsbestillinger av kinesisk elvarebil
Kinesiske Maxus kommer senere i år med den helt nye elektriske varebilmodellen e-Deliver 3. Importøren RSA har allerede mottatt 600 bestillinger.

Maxus har allerede vært på markedet i Norge i et par år med modellen EV80. Snart utvides modelltilbudet, og først ut er modellen e-Deliver 3 - tidligere omtalt som EV30 - som størrelsesmessig plasserer seg i samme segment som Volkswagen Transporter.
YrkesBil har tidligere omtalt bilen flere ganger, og vi har vært på fabrikken i Kina for å få et innblikk i Maxus’ planer for europeisk ekspansjon.
e-Deliver 3 skiller seg fra en del andre elvarebiler ved at den er bygget på en plattform for elbiler, der enkelte av konkurrentene er ombygde diesel- eller bensinbiler.
En lett konstruksjonen er noe av grunnen til den relativt lange rekkevidden, som er oppgitt til 342 kilometer (WLTP bykjøring).
Det er riktig nok mulig å velge mellom to batteristørrelser, 35 og 52,5 kWt.
Elvarebilen er også tilgjengelig i to forskjellige størrelser: 4,8 og 6,3 m3. I førstnevnte skal du enkelt få plass til to paller, mens i den lengste varianten opplyser importøren at det er plass til tre.
Et av de første spørsmålene mange håndverkere vil stille er om man også får plass til byggevarer med 2,4 m lengde, for eksempel gipsplater. Svaret er ja – i den lange utgaven.
Mens PSA og Toyota oppgir nyttelast på inntil 1.275 kilo og tilhengervekt på inntil 1.000 kilo, får vi fra Maxus kun vite at e-Deliver 3 får en nyttelast på mellom 800 og 1.000 kilo, litt avhengig av hvilken kombinasjon av batteripakke/størrelse du velger.
RSA har tidligere opplyst overfor YrkesBil at modellen skal kunne trekke tilhenger, uten at de konkretiserte tillat tilhengervekt, men det står ikke noe om tilhenger i dagens pressemelding.
Importøren forteller at de første kundebilene ankommer Norge i sommer.