-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling

Ford i støtet
Det kommer neppe som noen overraskelse, men Ford melder nå at de kommer med flere elektriske varebiler.
E-Transit, som er basert på Transit-familiens største versjon, lanseres i Norge allerede i år.
I tillegg melder Ford nå at også nye Transit Custom kommer som helelektrisk fra 2023, og deretter følger nye Transit Courier som en helelektrisk variant i 2024.
Disse blir også tilgjengelig i helelektriske personbilutgaver, som flerbruksbilene Tourneo Custom og Tourneo Courier.
Dette er en del av programmet der Ford før utgangen av 2024 skal lansere totalt syv nye helelektriske person- og nyttekjøretøymodeller for det europeiske markedet.
Ford forventer å selge over 600.000 helelektriske biler i Europa før utgangen av 2026.
– Det er helt avgjørende for Ford å fortsette på veien mot en helelektrisk fremtid, sier toppsjefen i Ford Europa, Stuart Rowley.
Ford annonserte også nylig at det jobbes med ett nytt industriledende joint venture-selskap i Tyrkia. Dette skal etter planen bli en av de største fabrikkene for produksjon av batterier til elbiler i hele Europa.
Den storstilte elbilsatsingen er en del av Fords globale plan om for å redusere karbonutslippene vesentlig. Målet er at det innen 2035 skal være nullutslipp fra Fords bilsalg i Europa, og at alle selskapets fabrikker, distribusjon og leverandører da er karbonnøytrale.
– Det er gledelig å se den raske forandringen som skjer i Europa. Dette utfordrer hele bilindustrien til å utvikle bedre, mer miljøvennlige og mer teknologisk avanserte biler, sier toppsjef i Ford Motor Company, Jim Farley.