-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Grand Kangoo og Trafic E-Tech Electric
Nye løsninger fra Renault
Renault lanserer nå sin populære Trafic i elektrisk versjon. I tillegg kommer de med en nytt alternativ for barnerike familier eller de som trenger en kompakt mannskapsvogn.
Siden første Trafic så dagens lys i 1980 har det blitt produsert 2,4 millioner eksemplarer av den franske Transporter-konkurrenten gjennom de ulike generasjonene.
Nå kommer den for første gang med elektrisk drivlinje. Dermed tetter de gapet mellom de elektriske versjonene av Kangoo og storebror Master.
Trafic E-Tech Electric tar med seg egenskapene som har gjort modellen til en av de mest populære innen sitt segment i Europa, med følgende hovedpunkter:
- Den leveres i to lengder (508 og 548 cm) og to høyder (197 og 250 cm)
- Lastevolumet varierer fra 5,8 til 8,9 kubikkmeter
- Lastelengde på inntil 4,15 meter (L2 versjonen med luke i skilleveggen)
- Lastekapasitet på inntil 1,1 tonn og maks hengervekt på 920 kg
- Bilen leveres i chassisversjon for spesialdesignede påbygg· Ekstrem modularitet og en mengde muligheter for skreddersøm gjennom Renaults nettverk av karosserimaker.
Bilen har en motor på 122 hk (90 kW) og maks dreiemoment på 245 Nm. Batteripakken på 52 kWt gir en rekkevidde på inntil 297 WLTP-kilometer.
Bilen kan lades med inntil 7 kW AC hjemme og inntil 22 kW AC på offentlige stasjoner. Hurtiglading ved 50 kW blir ifølge Renault tilgjengelig neste år.
Stor Kangoo
På nylig avholdte IAA Mobility presenterte Renault en splitter ny Grand Kangoo – også den med mulighet for elektrisk drivlinje.
Kangoo var blant de første elektriske varebiler på markedet, og i 2021 ble den lansert i en oppgradert utgave med blant annet utvidet rekkevidde.
Varianten som nå vises, har inntil syv individuelle og modulære seter som kan skyves og tas ut. I tillegg har den:
- Tre «ekte seter» i rad to og to i tredje seterad, så totalt inntil syv personer får plass.
- Et bagasjerom på 500 liter i 7-seter utgave, og hele 3750 liter når baksetene fjernes og ryggstøtte på passasjersetet fremme legges ned. Lastelengde på inntil 3,11 meter.
- Mer enn 58 liter kapasitet i innvendige oppbevaringsrom, inkludert skuffer under setene i rad to.
Tilgangen til baksetene gjøres mer bekvem gjennom store skyvedører med 83 cm åpning (+ 18 cm fra Kangoo).
Grand Kangoo E-Tech har en batteripakke på 45 kWt som gir en rekkevidde på inntil 265 km basert på WLTP-syklusen. Ti minutter lading ved en 80 kW ladestasjon gir ifølge Renault en rekkevidde på 80 kilometer.
Motoren er den samme som i Trafic E-Tech med 90 kW/122 hk og 245 Nm.