-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling

Dachser på el og gass
Logistikkselskapet Dachser satser på elektriske vare- og lastebiler i Norge, mens biogass står høyt i kurs i Finland.
I Oslo har Dachser og transportselskapet Cargotron et samarbeidsprosjekt om «utslippsfri levering», i første omgang med to elektriske Volkswagen e-Crafter.
Varebilene vil også snart få følge av en ny elektrisk lastebil.
Bakgrunnen er at etterspørselen etter miljøvennlige løsninger øker blant kundene, ifølge Dachser.
– Derfor er det veldig viktig for oss å ha samarbeidspartnere som kan henge med i svingene. Med Cargotron har vi dette. Ikke kun i forstand av at de tilbyr elektrisk drevne kjøretøy, men også at vi deler både interessen for – og ekspertisen innen – miljøvennlige kjøretøy, sier Marius Jahr, Operations Manager hos Dachser Norway.
Dachser Finland derimot investerer nå i biogassdrevne lastebiler.
Bilparken til nærtrafikk oppfyller dermed allerede nå utslippsreduksjonsmålene for 2030 som er fastsatt av den finske regjeringen.
Fra og med i år vil Dachser Finland European Logistics – avdelingen som ligger i Kerava, og som er ansvarlig for å drive selskapets eksport/importvirksomhet i Finland – benytte totalt 10 gassdrevne kortdistanse lastebiler.
Det er snakk om åtte lastebiler av typen Volvo FE og to av typen Iveco Eurocargo 160EG/F, av en bilpark på totalt 15 lastebiler.
Alle disse lastebilene går på komprimert biogass (CBG).
Videre opplyser selskapet at planen er å bygge om de resterende få kortdistanse lastebilene til enten biogass eller elektrisk.

– Sammenlignet med 2019-tallene har vi klart å redusere CO2-utslippene våre i områdene der vi bruker lastebiler drevet av komprimert biogass, med totalt 70 prosent, forklarer Tuomas Leimio, Managing Director i Dachser Finland European Logistics.