-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Bilselger brukt/pre-owned
Formula Automobile Norge AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Mekaniker
NAF Senter Molde
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Trondheim
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS

Dachser på el og gass
Logistikkselskapet Dachser satser på elektriske vare- og lastebiler i Norge, mens biogass står høyt i kurs i Finland.
I Oslo har Dachser og transportselskapet Cargotron et samarbeidsprosjekt om «utslippsfri levering», i første omgang med to elektriske Volkswagen e-Crafter.
Varebilene vil også snart få følge av en ny elektrisk lastebil.
Bakgrunnen er at etterspørselen etter miljøvennlige løsninger øker blant kundene, ifølge Dachser.
– Derfor er det veldig viktig for oss å ha samarbeidspartnere som kan henge med i svingene. Med Cargotron har vi dette. Ikke kun i forstand av at de tilbyr elektrisk drevne kjøretøy, men også at vi deler både interessen for – og ekspertisen innen – miljøvennlige kjøretøy, sier Marius Jahr, Operations Manager hos Dachser Norway.
Dachser Finland derimot investerer nå i biogassdrevne lastebiler.
Bilparken til nærtrafikk oppfyller dermed allerede nå utslippsreduksjonsmålene for 2030 som er fastsatt av den finske regjeringen.
Fra og med i år vil Dachser Finland European Logistics – avdelingen som ligger i Kerava, og som er ansvarlig for å drive selskapets eksport/importvirksomhet i Finland – benytte totalt 10 gassdrevne kortdistanse lastebiler.
Det er snakk om åtte lastebiler av typen Volvo FE og to av typen Iveco Eurocargo 160EG/F, av en bilpark på totalt 15 lastebiler.
Alle disse lastebilene går på komprimert biogass (CBG).
Videre opplyser selskapet at planen er å bygge om de resterende få kortdistanse lastebilene til enten biogass eller elektrisk.

– Sammenlignet med 2019-tallene har vi klart å redusere CO2-utslippene våre i områdene der vi bruker lastebiler drevet av komprimert biogass, med totalt 70 prosent, forklarer Tuomas Leimio, Managing Director i Dachser Finland European Logistics.