-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Dachser på el og gass
Logistikkselskapet Dachser satser på elektriske vare- og lastebiler i Norge, mens biogass står høyt i kurs i Finland.
I Oslo har Dachser og transportselskapet Cargotron et samarbeidsprosjekt om «utslippsfri levering», i første omgang med to elektriske Volkswagen e-Crafter.
Varebilene vil også snart få følge av en ny elektrisk lastebil.
Bakgrunnen er at etterspørselen etter miljøvennlige løsninger øker blant kundene, ifølge Dachser.
– Derfor er det veldig viktig for oss å ha samarbeidspartnere som kan henge med i svingene. Med Cargotron har vi dette. Ikke kun i forstand av at de tilbyr elektrisk drevne kjøretøy, men også at vi deler både interessen for – og ekspertisen innen – miljøvennlige kjøretøy, sier Marius Jahr, Operations Manager hos Dachser Norway.
Dachser Finland derimot investerer nå i biogassdrevne lastebiler.
Bilparken til nærtrafikk oppfyller dermed allerede nå utslippsreduksjonsmålene for 2030 som er fastsatt av den finske regjeringen.
Fra og med i år vil Dachser Finland European Logistics – avdelingen som ligger i Kerava, og som er ansvarlig for å drive selskapets eksport/importvirksomhet i Finland – benytte totalt 10 gassdrevne kortdistanse lastebiler.
Det er snakk om åtte lastebiler av typen Volvo FE og to av typen Iveco Eurocargo 160EG/F, av en bilpark på totalt 15 lastebiler.
Alle disse lastebilene går på komprimert biogass (CBG).
Videre opplyser selskapet at planen er å bygge om de resterende få kortdistanse lastebilene til enten biogass eller elektrisk.

– Sammenlignet med 2019-tallene har vi klart å redusere CO2-utslippene våre i områdene der vi bruker lastebiler drevet av komprimert biogass, med totalt 70 prosent, forklarer Tuomas Leimio, Managing Director i Dachser Finland European Logistics.