-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
MAN forserer elbilen
Ved presentasjonen av sin nye eltruck sa sjefen selv, Alexander Vlaskamp, at de første 200 skal bygges i 2024. Ett år tidligere enn det opprinnelig ble fortalt.
Ved presentasjonen ble det vist frem en prototype som så ut som den holder seg tett opp til produksjonsbilene.
Noen spesifikasjoner for den nye bilen ble heller ikke kommunisert, så foreløpig er det umulig å si hva (hvis noe) – bortsett fra drivlinjen – som utmerker seg med den nye versjonen.
Det ble imidlertid sagt at batterier og motor og nødvendige komponenter ikke skulle forårsake en lavere nyttelast. Den skulle bli helt lik det en tilsvarende dieselbil kunne by på. Og at bilen ville få en rekkevidde på 1000 km.
I mangel av data for emobility-versjonen – som den heter – gjentok man imidlertid spesifikasjonene på selskapets bybuss: MAN Lion’s City E, som sammen med eTGE er selskapets eneste deltakere i batteribil klassen.
Det ble ikke antydet at City E og den nye lastebilen har noe felles.
Ved debuten fikk Vlasskamp overrakt en sjekk på 8,2 millioner Euro fra Bayerns ministerpresident og næringsminister. Pengene er ment som en oppmuntring og støtte til arbeidet med nullutslippsbiler, Først og fremst definert som først og fremst hydrogendrevne.
-Dette er for å styrke forskningen og å hjelpe til med innovasjons-stegene, sa Markus Söder, ministerpresidenten.
Det ble en munter dialog da MAN-sjefen sa at han i hvert fall ikke ser hydrogen-innslag i veitransporten før tidligst «i morgen eller overmorgen»
Da slo Hubert Aiwänger, Næringsministeren, tilbake med å vise til Kina der det var en rekke hydrogenprosjekter på gang, dels med utstyr og komponenter produsert «nettopp her i Bayern.»
Det hjalp kanskje litt på tonen da MAN forsikret at de også skulle bygge batteriene til el-lastebilen på stedet, og dermed sikre enda flere arbeidsplasser.