-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
MAN forserer elbilen
Ved presentasjonen av sin nye eltruck sa sjefen selv, Alexander Vlaskamp, at de første 200 skal bygges i 2024. Ett år tidligere enn det opprinnelig ble fortalt.
Ved presentasjonen ble det vist frem en prototype som så ut som den holder seg tett opp til produksjonsbilene.
Noen spesifikasjoner for den nye bilen ble heller ikke kommunisert, så foreløpig er det umulig å si hva (hvis noe) – bortsett fra drivlinjen – som utmerker seg med den nye versjonen.
Det ble imidlertid sagt at batterier og motor og nødvendige komponenter ikke skulle forårsake en lavere nyttelast. Den skulle bli helt lik det en tilsvarende dieselbil kunne by på. Og at bilen ville få en rekkevidde på 1000 km.
I mangel av data for emobility-versjonen – som den heter – gjentok man imidlertid spesifikasjonene på selskapets bybuss: MAN Lion’s City E, som sammen med eTGE er selskapets eneste deltakere i batteribil klassen.
Det ble ikke antydet at City E og den nye lastebilen har noe felles.
Ved debuten fikk Vlasskamp overrakt en sjekk på 8,2 millioner Euro fra Bayerns ministerpresident og næringsminister. Pengene er ment som en oppmuntring og støtte til arbeidet med nullutslippsbiler, Først og fremst definert som først og fremst hydrogendrevne.
-Dette er for å styrke forskningen og å hjelpe til med innovasjons-stegene, sa Markus Söder, ministerpresidenten.
Det ble en munter dialog da MAN-sjefen sa at han i hvert fall ikke ser hydrogen-innslag i veitransporten før tidligst «i morgen eller overmorgen»
Da slo Hubert Aiwänger, Næringsministeren, tilbake med å vise til Kina der det var en rekke hydrogenprosjekter på gang, dels med utstyr og komponenter produsert «nettopp her i Bayern.»
Det hjalp kanskje litt på tonen da MAN forsikret at de også skulle bygge batteriene til el-lastebilen på stedet, og dermed sikre enda flere arbeidsplasser.