-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
MAN forserer elbilen
Ved presentasjonen av sin nye eltruck sa sjefen selv, Alexander Vlaskamp, at de første 200 skal bygges i 2024. Ett år tidligere enn det opprinnelig ble fortalt.
Ved presentasjonen ble det vist frem en prototype som så ut som den holder seg tett opp til produksjonsbilene.
Noen spesifikasjoner for den nye bilen ble heller ikke kommunisert, så foreløpig er det umulig å si hva (hvis noe) – bortsett fra drivlinjen – som utmerker seg med den nye versjonen.
Det ble imidlertid sagt at batterier og motor og nødvendige komponenter ikke skulle forårsake en lavere nyttelast. Den skulle bli helt lik det en tilsvarende dieselbil kunne by på. Og at bilen ville få en rekkevidde på 1000 km.
I mangel av data for emobility-versjonen – som den heter – gjentok man imidlertid spesifikasjonene på selskapets bybuss: MAN Lion’s City E, som sammen med eTGE er selskapets eneste deltakere i batteribil klassen.
Det ble ikke antydet at City E og den nye lastebilen har noe felles.
Ved debuten fikk Vlasskamp overrakt en sjekk på 8,2 millioner Euro fra Bayerns ministerpresident og næringsminister. Pengene er ment som en oppmuntring og støtte til arbeidet med nullutslippsbiler, Først og fremst definert som først og fremst hydrogendrevne.
-Dette er for å styrke forskningen og å hjelpe til med innovasjons-stegene, sa Markus Söder, ministerpresidenten.
Det ble en munter dialog da MAN-sjefen sa at han i hvert fall ikke ser hydrogen-innslag i veitransporten før tidligst «i morgen eller overmorgen»
Da slo Hubert Aiwänger, Næringsministeren, tilbake med å vise til Kina der det var en rekke hydrogenprosjekter på gang, dels med utstyr og komponenter produsert «nettopp her i Bayern.»
Det hjalp kanskje litt på tonen da MAN forsikret at de også skulle bygge batteriene til el-lastebilen på stedet, og dermed sikre enda flere arbeidsplasser.