-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Redningsaksjon med og for Munro
Pussig: det første som dukker opp når vi skal inn for å se den nye redningsbilen til skotske Munro, er en crowdfunding-oppfordring på Seedrs. Formålet er nye investeringer slik at de får mulighet til å ansette flere, skalere opp anlegg og få større produksjonskapasitet.
Det er åpenbart for tidlig å tenke på noen flere modeller, men nå har de tatt med seg sin Mk. 1 og snakket med rednings-organisasjoner i England, Wales og Skottland og utviklet sin Mountain Rescue versjon.
Utgangspunktet er selvfølgelig bra nok. En kjører-overalt bil der den ene elmotoren driver alle fire hjulene der alle 375 hestene sendes til alle hjulene gjennom en to-speed transfer kasse og en senter-diff med sperre. Hvert hjul kan dessuten sperres individuelt.
Frigang på 48 centimeter og vadehøyde på 80 cm bidrar også til fremkommeligheten.
På drivlinjeområdet var det altså ikke grunn til å legge for stor ny innsats. Den holder.
Men man trengte bedre plass for å få på plass en båre og annet nødvendig utstyr. Løsningen var å hive ut bakseter, fremdeles er det plass til tre – den tredje i et sete ved siden av båren der bak. Båren fikk plass på langs.
Så pakket man utstyret i separate sekker og containere som alle har sine klare plasser på planet.
Bedre lykter på utsiden sammen med blålys. Skikkelige refleksbånd rundt bilen, et par refleks-dekaler – for ikke å snakke om gul-malte chassisdetaljer – gjør bilen mer synbar inne i skauen.
La oss håpe crowdfundingen blir like vellykket.