-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Redningsaksjon med og for Munro
Pussig: det første som dukker opp når vi skal inn for å se den nye redningsbilen til skotske Munro, er en crowdfunding-oppfordring på Seedrs. Formålet er nye investeringer slik at de får mulighet til å ansette flere, skalere opp anlegg og få større produksjonskapasitet.
Det er åpenbart for tidlig å tenke på noen flere modeller, men nå har de tatt med seg sin Mk. 1 og snakket med rednings-organisasjoner i England, Wales og Skottland og utviklet sin Mountain Rescue versjon.
Utgangspunktet er selvfølgelig bra nok. En kjører-overalt bil der den ene elmotoren driver alle fire hjulene der alle 375 hestene sendes til alle hjulene gjennom en to-speed transfer kasse og en senter-diff med sperre. Hvert hjul kan dessuten sperres individuelt.
Frigang på 48 centimeter og vadehøyde på 80 cm bidrar også til fremkommeligheten.
På drivlinjeområdet var det altså ikke grunn til å legge for stor ny innsats. Den holder.
Men man trengte bedre plass for å få på plass en båre og annet nødvendig utstyr. Løsningen var å hive ut bakseter, fremdeles er det plass til tre – den tredje i et sete ved siden av båren der bak. Båren fikk plass på langs.
Så pakket man utstyret i separate sekker og containere som alle har sine klare plasser på planet.
Bedre lykter på utsiden sammen med blålys. Skikkelige refleksbånd rundt bilen, et par refleks-dekaler – for ikke å snakke om gul-malte chassisdetaljer – gjør bilen mer synbar inne i skauen.
La oss håpe crowdfundingen blir like vellykket.