-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling

Redningsaksjon med og for Munro
Pussig: det første som dukker opp når vi skal inn for å se den nye redningsbilen til skotske Munro, er en crowdfunding-oppfordring på Seedrs. Formålet er nye investeringer slik at de får mulighet til å ansette flere, skalere opp anlegg og få større produksjonskapasitet.
Det er åpenbart for tidlig å tenke på noen flere modeller, men nå har de tatt med seg sin Mk. 1 og snakket med rednings-organisasjoner i England, Wales og Skottland og utviklet sin Mountain Rescue versjon.
Utgangspunktet er selvfølgelig bra nok. En kjører-overalt bil der den ene elmotoren driver alle fire hjulene der alle 375 hestene sendes til alle hjulene gjennom en to-speed transfer kasse og en senter-diff med sperre. Hvert hjul kan dessuten sperres individuelt.
Frigang på 48 centimeter og vadehøyde på 80 cm bidrar også til fremkommeligheten.
På drivlinjeområdet var det altså ikke grunn til å legge for stor ny innsats. Den holder.
Men man trengte bedre plass for å få på plass en båre og annet nødvendig utstyr. Løsningen var å hive ut bakseter, fremdeles er det plass til tre – den tredje i et sete ved siden av båren der bak. Båren fikk plass på langs.
Så pakket man utstyret i separate sekker og containere som alle har sine klare plasser på planet.
Bedre lykter på utsiden sammen med blålys. Skikkelige refleksbånd rundt bilen, et par refleks-dekaler – for ikke å snakke om gul-malte chassisdetaljer – gjør bilen mer synbar inne i skauen.
La oss håpe crowdfundingen blir like vellykket.