-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
![Munro Mounrain Rescue edition](https://image.yrkesbil.no/4075980.webp?imageId=4075980&width=960&height=548&format=jpg)
Redningsaksjon med og for Munro
Pussig: det første som dukker opp når vi skal inn for å se den nye redningsbilen til skotske Munro, er en crowdfunding-oppfordring på Seedrs. Formålet er nye investeringer slik at de får mulighet til å ansette flere, skalere opp anlegg og få større produksjonskapasitet.
Det er åpenbart for tidlig å tenke på noen flere modeller, men nå har de tatt med seg sin Mk. 1 og snakket med rednings-organisasjoner i England, Wales og Skottland og utviklet sin Mountain Rescue versjon.
Utgangspunktet er selvfølgelig bra nok. En kjører-overalt bil der den ene elmotoren driver alle fire hjulene der alle 375 hestene sendes til alle hjulene gjennom en to-speed transfer kasse og en senter-diff med sperre. Hvert hjul kan dessuten sperres individuelt.
Frigang på 48 centimeter og vadehøyde på 80 cm bidrar også til fremkommeligheten.
På drivlinjeområdet var det altså ikke grunn til å legge for stor ny innsats. Den holder.
Men man trengte bedre plass for å få på plass en båre og annet nødvendig utstyr. Løsningen var å hive ut bakseter, fremdeles er det plass til tre – den tredje i et sete ved siden av båren der bak. Båren fikk plass på langs.
Så pakket man utstyret i separate sekker og containere som alle har sine klare plasser på planet.
Bedre lykter på utsiden sammen med blålys. Skikkelige refleksbånd rundt bilen, et par refleks-dekaler – for ikke å snakke om gul-malte chassisdetaljer – gjør bilen mer synbar inne i skauen.
La oss håpe crowdfundingen blir like vellykket.