Øyvind Øverby, produktsjef i Norsk Scania, kan spesifikasjonene på de nye elektriske lastebilene til fingerspissene, og deler gladelig av sin kunnskap.

En ny måte å tenke – og bygge opp – lastebil på

Elektriske drivlinjer åpner mange nye muligheter for hvordan lastebilene kan bygges opp. Men det byr også på noen begrensninger – og «nye» tekniske ord, uttrykk og måleenheter å venne seg til. Her tar vi et dypdykk under skallet på Scanias nye el-lastebiler.

Publisert

De nye elbilene Scania nylig presenterte for norske kunder, ser ved første øyekast dønn like ut som sine dieselsøstre - i alle fall på utsiden (om du fjerner all dekoren på demobilene). 

Men under skallet er selvfølgelig «alt» annerledes. Og det er mye å sette seg inn i, både for produsentens og importørens egne folk, lastebilkjøpere og skarve pressefolk.

Har du for eksempel stålkontroll på betegnelser som SoC-vindu, CCS/MCS eller EM C1-4? Her får vi hjelp av Øyvind Øverby, produktsjef i Norsk Scania, til å lose oss gjennom de mange nyhetene. 

For å lese +saker på Yrkesbil.no må du være registrert bruker.

Er du registrert bruker, men får ikke tilgang? Kontakt kundeservice på e-post: abo@bilforlaget.no

Allerede betalende abonnent på papirutgaven?

Få digital tilgang uten ekstra kostnad

Registrer deg her

Gratis prøveperiode!

Få digital tilgang i 2 måneder
- helt uforpliktende

Registrer deg her

Har din prøveperiode gått ut?

Se våre alternativer for abonnement

Klikk her

Ønsker du abonnement for flere brukere kan du kontakte oss på e-post: abo@bilforlaget.no eller tlf: 23 03 66 00
Powered by Labrador CMS