-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS

Stadig tyngre elbiler
Renault Trucks kommer med to nye elektriske modeller opp til 44 tonn. T E-Tech for regional transport og C E-Tech for anleggsbransjen.
Klinger ikke navnene kjent? Det er kanskje fordi franskmennene har endret navnestrategi.
Tidligere het de elektriske modellene Z.E., mens det nå er E-Tech som gjelder.
Samtidig er det jo noe kjent med E-Tech likevel. Korrekt. Renaults person- og varebiler benytter nå navnet E-Tech.
Dermed er fremdeles båndene mellom lett og tung Renault mer enn bare den felles diamantlogoen, og det at Master leveres både med gul Renault-logo og rød Renault Trucks-logo, selv om lastebilvirksomheten er eid av AB Volvo.
I den grad dette har særlig betydning for den jevne Renault-sjåfør, da.
Antakelig er det vel så interessant med de nye lastebilmodellene.
Elektriske versjoner derfra er slett ikke nytt. Siden 2020 har produsenten markedsført en serie helelektriske vare- og lastebiler fra 3,1 til 26 tonn, alle produsert i Frankrike.
De nye modellene i Renault Trucks’ serie tunge el-lastebiler får to eller tre elektriske motorer med en total ytelse på 490 kW (tilsvarer 666 hk).
De blir også utrustet med en Optidriver-girkasse.
Renault Trucks T og C E-Tech får mellom to og seks lithium-ion-batteripakker med en kapasitet på mellom 180 og 540 kWh. Kjøretøyets batterier kan fullades på 9,5 timer med vekselstrøm (AC) opp til 43 kW, eller på 2,5 timer med likestrøm (DC) opp til 250 kW. Lastebilene får en rekkevidde på inntil 300 km på en enkelt lading eller inntil 500 km med en hurtiglading (250 kW) på én time underveis, alt dette ifølge produsenten.
For at kjøretøyene enklere kan tilpasses alle typer påbygg og følgelig alle bruksområder kan Renault Trucks T og C E-Tech utstyres med tre typer kraftuttak (PTO): elektrisk, elektromekanisk eller fra girkassen.

De nye elektriske lastebilene får en brutto totalvekt på 44 tonn og kommer som 4×2 og 6×2 trekkvogn og 4×2, 6×2 og 8×4 tridem jevnlastchassis. Renault Trucks T og C E-Tech kommer for salg i første kvartal i 2023.
De blir produsert ved Renault Trucks fabrikk i Bourg-en-Bresse.
Med et tilbud av elektriske kjøretøy som spenner fra 3,1 til 44 tonn og et totaltilbud av service og tjenester trapper Renault Trucks opp strategien og sikter enda høyere enn før: Produsenten har mål om at 50 prosent av kjøretøy solgt vil være elektriske innen 2030.