-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS

Mini-transporter «fra EU»
I disse dager begynner salget av Sevic V500e i Tyskland - og i USA der den har vært lansert på Advanced Clean Transport-utstillingen i Anaheim og sanket 1.000 reservasjoner sier produsenten.
Bak bilen står et selskap i Bochum, Tyskland, som legger stor vekt på at bilen er ‘produsert i EU’ – åpenbart i motsetning til alle de kinesiske mini-transporterne som for tiden forsøker å invadere vår del av verden.
Det viser seg at den er bygget i Bulgaria. Bilhistorien derfra består blant annet av den gamle, originale Alpine som ble bygget der, på lisens.
Sevic er åpenbart ingen Alpine. Det er en batterielektrisk bil, 3,7 meter lang og som kan ta inntil 900 kg. last. 15 kW motor gir den 80 km/t i toppfart, akkurat nok til at den kan kjøres på ringveiene med motorvei-krav som går rundt mange av storbyene i Europa.
Den leveres med flere batterialternativer, mellom 13 og 33 kWh – det betyr en oppgitt rekkevidde på inntil 300 km, hvilket er meget i dette segmentet.
Du kan også velge mellom 3,3 eller 9 kW lading, altså to timer for den raskeste.
En fiffig løsning er at varekassene kan skiftes, slik at den ene kan fylles med pakkene lagt i en optimal-leveranse-rekkefølge mens bilen er ute og kjører med den andre vekselkassen. Slik at det bare blir bytte av kassen og ikke noe dødtid for bilen i depotet.
Utstyrslisten vitner om at disse bilene kan bygges opp til greie arbeidsplasser.
Utvendig byr den på lettmetallhjul og egne tåkelys. Innvendig kan du få air condition, vegan såkalte skinnseter, skjerm for ryggekamera og full multimedia-pakke med håndfri Bluetooth-løsning.
I Europa godkjennes bilen som en L7e-CU. Med det slappeste batteriet koster den € 24,900. 5.000 mer for 300-kilometeren.
I Tyskland har Sevic knyttet kontakt med G.A.S. en kjede med mer enn 500 verksteder som først og fremst hjelper deg med vedlikehold og reparasjoner i heimen. Tettere til kunden enn noen annen bilprodusent har klart.