-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Oppstuss blant de små
Tropos er en liten amerikansk – ganske smart ser det ut som – elbil i kommuneinnsats-størrelse som selges (men plutselig ikke nå lenger) av en tysk importør.
370 lang, 10 kW, 130 km rekkevidde – eller det dobbelte med det store batteriet, fem kubikk eller 500 kg – dette er i korte trekk en Tropos.
Ta også med at den har en rekke påbygg, som fort kan byttes med hverandre på den samme rammen – og med opprinnelse i California.
Markedsført uten store fanfarer i Europa en stund av Tropos Europe som var et selskap stiftet for formålet av Mosolf – som er stor på bil-logistikk.
Men så skjedde noe som ikke er vanlig i denne bransjen.
Et kinesisk firma, Cenntro Electric, banket på døren til Mosolf og kjøpte 65 prosent av importøren for 3,25 millioner euro, samtidig som de overtok lager og gjeld for 11,9 millioner.
Det tok ca. et kvarter så sendte Tropos ut en melding som går på at Tropos (USA) terminerer alle avtaler de har med Cenntro, Tropos Europe og Mosolf!
Dramaet går nok på at Cenntro er en ganske stor operatør i mini-nyttebilfeltet i Kina, men med et visst europeisk fotfeste. Via et selskap som heter Sevic Systems har de også noen biler, der det til og med står at de er produsert i EU.
-Ved dette oppkjøpet har vi oppnådd en betydelig geografisk fordel, sier Peter Wang, styreformann i Cenntro, -som vil øke våre muligheter til vekst og raskere sikre oss fotfeste i EMEA-regionen.
For oss som står utenfor er det to interessante observasjoner vi kan gjøre her.
En: Denne biltypen begynner åpenbart å bli stadig mer interessant, for det dukker stadig oftere opp saker som denne rundt de små nyttebilene.
Den andre er at i dette segmentet er det nesten umulig å oppdage hvem som bygger hva for hvem under hvilket navn og hvordan det distribueres. Vaskemaskiner (eller dekkomleggere) er jo som vid-åpne bøker i sammenlikning.