-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Oppstuss blant de små
Tropos er en liten amerikansk – ganske smart ser det ut som – elbil i kommuneinnsats-størrelse som selges (men plutselig ikke nå lenger) av en tysk importør.
370 lang, 10 kW, 130 km rekkevidde – eller det dobbelte med det store batteriet, fem kubikk eller 500 kg – dette er i korte trekk en Tropos.
Ta også med at den har en rekke påbygg, som fort kan byttes med hverandre på den samme rammen – og med opprinnelse i California.
Markedsført uten store fanfarer i Europa en stund av Tropos Europe som var et selskap stiftet for formålet av Mosolf – som er stor på bil-logistikk.
Men så skjedde noe som ikke er vanlig i denne bransjen.
Et kinesisk firma, Cenntro Electric, banket på døren til Mosolf og kjøpte 65 prosent av importøren for 3,25 millioner euro, samtidig som de overtok lager og gjeld for 11,9 millioner.
Det tok ca. et kvarter så sendte Tropos ut en melding som går på at Tropos (USA) terminerer alle avtaler de har med Cenntro, Tropos Europe og Mosolf!
Dramaet går nok på at Cenntro er en ganske stor operatør i mini-nyttebilfeltet i Kina, men med et visst europeisk fotfeste. Via et selskap som heter Sevic Systems har de også noen biler, der det til og med står at de er produsert i EU.
-Ved dette oppkjøpet har vi oppnådd en betydelig geografisk fordel, sier Peter Wang, styreformann i Cenntro, -som vil øke våre muligheter til vekst og raskere sikre oss fotfeste i EMEA-regionen.

For oss som står utenfor er det to interessante observasjoner vi kan gjøre her.
En: Denne biltypen begynner åpenbart å bli stadig mer interessant, for det dukker stadig oftere opp saker som denne rundt de små nyttebilene.
Den andre er at i dette segmentet er det nesten umulig å oppdage hvem som bygger hva for hvem under hvilket navn og hvordan det distribueres. Vaskemaskiner (eller dekkomleggere) er jo som vid-åpne bøker i sammenlikning.