-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

Her får elbilene smake på snø og bitende kulde
Hva skjer med en batterielektrisk lastebil når gradestokken viser 25 minus og vinden uler utenfor? Det prøver Volvo Trucks å finne ut av, langt nord i Sverige.
– Vi har kunder over alt i verden, og lastebilene våre må fungere over alt. Derfor er testing i tøffe klimaforhold vesentlig, dette gjelder selvsagt også våre elektriske modeller, sier Senior Vice President for Product Management i Volvo Trucks, Jessica Sandström.

Ett håndfast resultat av vintertestene er en ny funksjon som kalles Ready to Run. Den komplette funksjonen vil være tilgjengelig på Volvo FH, FM og FMX Electric for regional distribusjon og lett anleggsarbeid.
Funksjonen forbereder lastebilen for arbeidsdagen når det er behov for det ved å forhåndsvarme – eller når det er veldig varmt ved å forhåndskjøle – batteriene og førerhuset.
Den optimale temperaturen for batteriene er rundt 25 plussgrader, og sjåføren kan enkelt starte forhåndsvarming eller -kjøling fra en app.
– Når vi tester lastebilene våre i felten, ikke langt unna Polarsirkelen i Nord-Sverige, så vurderer vi alle de uforutsigbare naturelementene, fortsetter Jessica Sandström.
– Vinden bygger opp is på bilen, noe som gir oss gode forutsetninger for å forsikre oss om at alt virker som det skal under ekstreme forhold. Våre tester har vist at det fungerer veldig bra å bruke våre elektriske lastebiler i disse kalde miljøene, hevder hun.
Produsentene mener elektriske lastebiler er en viktig del av løsningen for å redusere CO2-utslippene, men så langt utgjør de bare en liten prosentandel av det totale lastebilmarkedet. Kun et par hundre helelektriske tunge lastebiler ble levert til transportselskaper i Europa i år.
– Vi har allerede elektriske lastebiler i serieproduksjon, og vi leverer til kunder i hele Europa og Nord-Amerika. Vårt mål er at 50 prosent av det totale lastebilsalget vil være elektrisk innen 2030, sier Jessica Sandström.