-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Røper norske elektriske bjellesauer
Volvo Norge har sendt ut oversikt over flere norske aktører som har tegnet intensjonavtaler om bestilling av elektriske lastebiler.
BilJobb.no
-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
Tre år etter at Volvo Trucks kom på markedet med de første serieproduserte elektriske lastebilene, står de største modellene FM, FMX og FH nå for tur.
Og skal vi tro importøren så er interessen i Norge betydelig.
– Det er allerede et 20-talls aktører som har inngått intensjonsavtaler, så det er et stort antall biler det er snakk om, sier Kjetil Bergflødt, produktsjef for alternative drivlinjer i Volvo Norge AS.
I pressemeldingen er det også listet opp navn på bjellesau-aktørene (se faktaboks).
Merk at det er snakk om intensjonsavtaler, og ikke bindende kontrakter, men det meldes uansett at det til høsten vil dukke opp nye el-lastebiler jevnt og trutt på norske veier.
– Nå tar vi et nytt viktig steg ved å industrialisere produksjonen og starte leveransen av de største modellene våre, forteller produktsjef Bergflødt.
Vogntogvekten blir nå opptil 44 tonn. Batterikapasiteten er opptil 540 kWt som gir en rekkevidde på inntil 380 kilometer, ifølge produsenten.
Volvo Norge er samtidig tydelige på at det i vårt langstrakte og kuperte land ikke er alle transporter som i praksis lar seg elektrifisere med ladeinfrastrukturen som finnes i dag. Likevel mener produktsjefen at mulighetene er store.
– Med de vogntogvektene og rekkeviddene vi tilbyr, er det veldig mye vi kan og bør elektrifisere allerede nå. Så langt har vi prioritert trekkvogner – da det er disse som først vil rulle stille ut av fabrikkportene i Gøteborg. Mange kunder ønsker imidlertid også å være tidlig ute og sikre seg byggeplass for jevnlastchassis til diverse påbygg og bruk, forteller Bergflødt, før han legger til:
– All teknologi har sine begrensninger, men ny drivlinje gir også nye egenskaper og helt nye muligheter.
Med tre nye el-modeller som blir gjort klare for leveranse, har Volvo Trucks utvidet tilbudet til fem helelektriske lastebilmodeller for å dekke de forskjellige transportbehovene. Inkluderer du Volvo VNR for det nordamerikanske markedet er det snakk om seks modeller.