-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny distributør av USAs mest populære
Hedin forsyner Europa med F-150
Sist vi var borti Hedin og nyttebil-salg skulle de satse steinhardt på Ram, også i Norge. I dag er det Ford F-150 det dreier seg om. Til hele Europa for sikkerhets skyld.
Det er noe underlig med Fords distribusjon av verdens mest solgte bil: F-150.
Den skal ikke selges gjennom Fords offisielle kanaler i Europa, men distribueres av Hedin US Motors – et forholdsvis nyopprettet selskap.
Med til denne historien hører at Hedin nylig ble Fords offisielle importør i Sverige – deres eneste private generalagent på dette kontinentet.
Men samtidig skal ikke Ford eksportere F-150 Lightning, el-utgaven, foreløpig. Bortsett fra til Norge! Og her skal den selges gjennom det originale importleddet – fabrikkens eget.
Men glem forvirringen, i et intervju med kfz-betrieb er Anderz Larqvist, adm.dir. i US Motors, helt klar på hva han vil i Tyskland.
– Bilen skal først ut i Sverige og Tyskland, sier han, deretter tar han for seg resten av Europa.
Forhandlere på plass
Han har allerede fått 27 forhandlere i Tyskland – alle er eksisterende Ford-forhandlere. Målet i løpet av året er 40-45 forhandlere med 60 lokasjoner, sier han. Og føyer til at for Europa er målet 280 Ford-forhandlere som salgspartnere.
– Jeg blir skuffet hvis vi ikke klarer 5000 biler i året om tre år, sier han til bladet.
Hva med CI-kravene, blir han spurt?
– Vi krever ikke mye. Vi snakker om noen skilt og nok plass i utstillingslokalet til at vi kan vise to biler på gulvet.
– Marginmodellen er heller ikke rakettforskning, føyer han til. – Den er som for andre merker, en grunnmargin og bonuselementer. Beløpet kommenterer jeg ikke, men fra et omsetnings- og inntektssynspunkt vil F-150 være ganske attraktivt for Ford-forhandlere.
Småproblemer
I USA har Ford imens opplevd noen små F-150 hikk.
De kastet seg på pris-kutt bølgen med sin mest populære elbil. Syv forskjellige F-150 Lightning-modeller gikk ned med mellom 6 og 10 tusen dollar (inntil 27 %) som sammen med litt skuffende tall fra Q2 forårsaket en aksjekurs som også ble kuttet.
Med 9 prosent den dagen prisreduksjonen ble annonsert.
Ford solgte 15.000 Lightning i Q2, og det er fremdeles solid ventetid på dem. Men nå skal kapasiteten ved Rouge-fabrikken økes med tregangeren, slik at årlig produksjon kan komme opp i 150.000 prisreduserte modeller.
Samtidig økte Teslas aksjekurs med 3,2 % på nyheten om at Cybertruck endelig var i produksjon.