-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Fiat innlemmet i flokken - igjen
Italienerne vekker til live både Scudo- og Ulysse-navnet når Fiat får sin modell i varebilfamilien som fra før består av Peugeot Expert, Citroën Jumpy, Opel Vivaro og Toyota Proace.
At Fiat skulle bli en del av denne flokken kan neppe overraske noen. Etter at Stellantis-konglomeratet var et faktum måtte dette skje.
Nå har vi fått det første glimtet fra Torino av den «italienske» (bilen skal selvsagt produseres ved Hordain-fabrikken i Frankrike) fetteren i det som til nå har vært PSA/Toyotas firerbande.
Nå teller banden fem modeller, teknisk sett like – men med de ulike merkenes signatur i form av frontdesign og enkelte andre detaljer.
At Fiat velger å skrote Talento-navnet, som de har på dagens varebil som deler plattform med blant annet Renault Trafic, Nissan NV300 og tidligere Opel Vivaro, er også forståelig.
Italienerne henter i stedet frem igjen Scudo og Ulysse. Førstnevnte modell er varebilen, mens sistnevnte er persontransporteren.
Dette er begge velkjente navn fra tidligere PSA-samarbeid gjennom flere tiår. Fiat og PSA har varebilsamarbeid i en eller annen form siden 1978.
I pressemeldingen står det svært lite om tekniske data og vitale mål, bortsett fra at modellene selvsagt skal leveres både med forbrenningsmotor og som fullt batterielektriske.
Men det er da heller ikke så mye å lure på.
Og skulle du lure på noe, er det bare å se på dataene for en Peugeot Expert, Citroën Jumpy, Opel Vivaro eller Toyota Proace – så vil du i grove trekk ha svaret.
Salget av Scudo skal starte mot slutten av inneværende år i det viktigste markedene, mens Ulysse blir tilgjengelig fra første kvartal 2022.
Hva som er tilfelle for det norske markedet er ikke kommunisert. Som kjent skal Bertel O. Steen, gjennom Stellantis Norge, overta importen av Fiat i Norge i løpet av kort tid.