-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Oppgradert Transit Connect
Høyere nyttelast, lavere forbruk og muligheter for å kjøre på HVO.
Transit Connect er Fords mest solgte varebil i Norge de seneste årene. Nå har modellen fått flere oppgraderinger.
Blant annet kan enkelte varianter nå tilbys med en tillatt totalvekt (GVM) på 2.501 kilo.
Det vil ifølge Ford øke den tillatte nyttelastkapasiteten med 79 kilo – til tett oppunder et tonn, eller 982 kilo for å være nøyaktig. Dette er imidlertid bruttoverdi, så reell maks nyttelast varierer og er basert på tilbehør og kjøretøyets konfigurasjon.
Produsenten hevder økningen verken vil gå ut over kapasiteten eller bilens drivstofforbruk. Økningen er ifølge Ford oppnådd ved å optimalisere både dekk og hjulkonfigurasjonen. I tillegg er muligheten for å få et dobbeltsete i kupeen fjernet på varianten med ekstra høy nyttelastkapasitet. Dobbeltsetet kan fremdeles fås på varianter som ikke har fått den forhøyede kapasiteten.
En annen nyhet er at Ford nå har godkjent at 1,5-liters EcoBlue-dieselmotoren kan bruke drivstoffet HVO. HVO består av fornybar, ikke-spiselig fiskeolje og dyrefett.
– Vi vet at norske kunder vil sette pris på enda høyere nyttelastkapasitet, samtidig som drivstoffkostnadene og utslippene blir lavere, sier salgssjef for nyttekjøretøy i Ford Motor Norge, Espen Markussen.
Ford introduserer også en ny og bedre utstyrt Proff+ serie i utvalgte europeiske markeder. Ett av disse er Norge.
Her vil kunden få tilbud om designelementer som 16 tommers Sparke Silver aluminiumsfelger og sideskjørt, speilhus og dørhåndtak i samme lakkfarge som bilen. Proff+ kommer også med varme i setene, automatiske lys og med regnsensor for vindusviskerne.
Forbedringene gjelder alle Transit Connect-variantene. Disse vil være hos Ford-forhandlere over hele Europa allerede i midten av november.