-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Transit 2T får samme automatkasse som Ranger og Mustang
Ford girer opp til 10-trinns automatgirkasse i sin største kassebil.
Produksjonen av en ny 10-trinns automatgirkasse for den bakhjulsdrevne varianten av Transit 2T er allerede i gang.
– Vår 10-trinns automatgirkasse er enklere å kjøre, kan trekke opptil 2.800 kilo og vil gjøre Transit 2T til et enda bedre valg for de tøffeste jobbene, sier salgssjef for nyttekjøretøy i Ford Motor Norge, Espen Markussen.
Den nye girkassen vil også være tilgjengelig på Fords ombygde chassis-varianter med skap og plan, i tillegg til den fabrikkbygde 17-seters minibussvarianten.
Hentet fra Ranger og Mustang
10-trinns automatgirkassen er utviklet av Ford, og blir i dag brukt i så ulike modeller som pickupen Ranger og sportsbilen Mustang.
Automatgirkassen er tilgjengelig på Transit 2T-varianter med bakhjulsdrift og den nye 170 HK 2-liters EcoBlue HDT-dieselmotoren.
Den nye girkassen er en del av en større fornyelse som Transit-familien har gjennomgått i løpet av 2019 og frem til nå. Sammen med den nåværende 6-trinns automatgirkassen som er tilgjengelig for Transit 2T-modeller med forhjulsdrift, elektrifisering, økt lastekapasitet og utstrakt bruk av oppkoblede løsninger, er Transit nå et enda mer attraktivt valg for flere.
Verdt å merke seg altså er at automatgirkasse og firehjulsdrift i kombinasjon ikke blir nevnt. Vil du ha Transit 2T med drift på alle hjul må du fortsatt gire selv.
Datasimuleringer
Ford benytter datasimuleringer som hjelper den nye automatkassen med å balansere girskiftene slik at de skjer akkurat når det er optimalt. En 10-trinns automatgirkasse gir også muligheter for høyere dreiemoment og ytelse.
Produsenten fremhever den patenterteteknologien Casting-Integrated Direct Action Solenoid (CIDAS) som skal gi raskere og jevnere girskifter.
Automatgirkassen er også tilpasset kjørekarakteristikkene til 2T-Transit, og har gjennomgått mer enn 6 millioner kilometer med testkjøring.