-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Minis pizzaracer
Den blir nok mange pizzabuds våte drøm når Mini viser sin Clubvan Concept i Genève.

Den lille Mini-stasjonsvogna, Clubman, er et godt utgangspunkt for en varebil - i hvert fall i Europa. Så mange har nok drømt om denne bilen en stund.
Nå vises den i konseptform, men om mottagelsen blir positiv, spørs det om den ikke snart kommer i produksjon og sørger for at den etter hvert ganske omfattende Mini-familien vokser enda mer.
Ved å sette inn en vegg bak de to forsetene, og lage et flatt gulv, får man en kompakt varebil av det slaget som er så populært i en rekke byer rundt i Europa.
Ypperlig for håndverkere som skal ha med seg verktøykassa og litt deler, fotografen med kamerautstyr og stativer, catering- eller pizzaleverandørene som bruker bilen som markedsplass og vil kjøre rundt i noe som skiller seg fra den grå mengden.
Ikke varebil i Norge
Selv om denne Mini-utgaven får varebil-status i EU, gjør den det ikke i Norge. Til det er varerommet for lite. Det rommer ikke den såkalte "statskassa", og vil derfor ikke nyte godt av de gunstige avgiftsregelene som gjelder for varebil klasse 2 i Norge.
Men selvsagt kan bilen fungere bra for privatpersoner som skal ha med seg sportsutstyr i helgene, og som klarer seg utmerket med to seter.
Siden Mini Clubvan er basert på Clubman har den arvet den spesiell dørløsningen med doble dører bak og halvannen omvendt hengslede dører på høyresiden, slik at man enkelt laster gjenstander inn og ut.
Som varebil har Clubvan fått panelplater i stedet for sideruter bak, og bakrutene er mørktonede slik at innsynet begrenses. Disse platene er jo ypperlig egnet for profilering med firmaets logo og korte budskap.
Mini lover at kjøreegenskapene er like morsomme som i en Mini Clubman, så det er vel bare å sette i gang med produksjonen av Mini Clubvan?