SPENT: – Jeg er glad jeg ikke er økonom, for å si det sånn, gliser Bjørn Røstad, etter å ha "avslørt" at hans SR Group er en av kjøperne på MANs nye hydrogenbiler, hTGX.
Foto: Brede Høgseth Wardrum
– Det er noen faktorer her som ikke går inn i excel-arket
SR Group-eier Bjørn Røstad innrømmer at det er en god dose gambling inne i bildet, når han nå satser på MANs førseriebiler med hydrogendrevet forbrenningsmotor. Samtidig synes han det er gøy – og nødvendig.
– Forutsigbarhet er jo et ord vi liker å bruke, men det finnes
nesten ikke i transportbransjen, sier Bjørn Røstad til YrkesBil. Han har «snakket
med banken» og forsikret seg om at «de har sekken åpen», og tar sats ved å
legge inn bestilling på et betydelig antall av MANs nye hTGX-serie.
Røstad, som startet opp med to lastebiler i 1983 og i dagens SR Group råder
over 260 lastebiler, vil ikke tallfeste hvor mange av de første hundre bilene
MAN skal ta til Norge, som vil prydes med SR Group-logo.
– Det blir i alle fall mer enn to, smiler han lurt.
Allerede betalende abonnent på papirutgaven?
Få digital tilgang uten ekstra kostnad
Registrer deg her
Gratis prøveperiode!
Få digital tilgang i 2 måneder
- helt uforpliktende
Registrer deg her
Har din prøveperiode gått ut?
Se våre alternativer for abonnement
Klikk her
Ønsker du abonnement for flere brukere kan du kontakte oss på e-post: abo@bilforlaget.no eller tlf: 23 03 66 00