-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hyundai med ny «sprinter»
Hyundai kommer med en ny varebil i Sprinter-klassen til Hannover-utstillingen. Kanskje kommer den til Norge.
3,5 TONN: To uker før Hannover-utstillingen IAA åpner, dukker Hyundai opp med noen forsiktige skisser av en varebil som skal lanseres der.
At den også skal til bilutstillingen i Paris uken etter, tyder på at det også gjemmer seg en minibuss, eller en VIP-limo et sted inne i den oppskriften.
Det eneste fabrikken sier om akkurat det, er at bilen er bygget på en meget fleksibel arkitektur, slik at den kan komme med en rekke forskjellige karosserier, inklusive et flat-bed.
Hva de imidlertid ikke sier noe om er for eksempel hvilken ende bilen skal drives i, eller om det blir muligheter for 4x4 her.
Det eneste vi faktisk vet konkret er at den skal hete H350 – hvis ikke den antydede betegnelsen på nummerskiltet også bare er et konsept.
Men det tyder vel i hvert fall på at vi snakker om en 3,5 tonns bil.
Den norske importøren har ikke tatt noen beslutning med hensyn til import ennå. Men det er kanskje på tide at man gjenoppliver tanken på dedikerte nyttebilsentra fra noen år tilbake.
Den ferske Hyundai-direktøren Thomas Rosvold har jo et godt grep om varebiler, det viste seg da han styrte Peugeot-skuta.
H1-modellen gjorde seg i sin tid bemerket på varebilmarkedet, og det ble solgt innpå 9000 av den, totalt.
Det var år der den luktet på 1000-tallet. Men de siste årene har salget ligget på et par hundre, og så langt i år har ikke salget nådd femti en gang.
Bilen er hva Hyundai kaller et «globalt produkt», men siden den skal bygges på fabrikken i Tyrkia er det åpenbart at denne har kvaliteter og egenskaper som passer for Europa.