-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

Svenske Hedin skal kjempe mot svensk overmakt
Svenske Hedin Mobility Group forteller at i dag har de tatt på seg en oppgave som vel er blant deres tøffeste noensinne. De skal selge Iveco i Scania/Volvo-land.
Meldingen åpner med at «Hedin Mobility Group avser förvärva Iveco Groups nordiska distributions- och återförsäljarverksamhet».
Det vil si at de fabrikkeide representantene i Bærum, i Gøteborg og Helsingborg i Sverige, Esbo i Finland og Odense i Danmark skal inn i Hedin-konsernet.
Avtalen innbefatter varebiler, medium tunge og tunge lastebiler, samt minibusser som selges gjennom forhandlere.
All annen virksomhet, slik som eksisterende bussalg og -service, finansielle tjenester og annen konsernvirksomhet, fortsetter i Ivecos regi.
I Norden er Iveco ivaretatt av 39 forhandlere og over 100 verksteder.
I Norge er Hedin først og fremst kjent for å drive Bavaria og en rekke Porsche-forhandlere. Dessuten vokser selskapet seg stadig større på deler og servicemarked.
Et yrkesbilprogram som det som produseres av Iveco er imidlertid nytt for gruppen. Og særlig når det gjelder de tyngste bilene skal de altså inn i et marked som til de grader er dominert av produkter fra Södertälje og Göteborg.
Det skulle med andre ord ikke være store problemer når konkurransemyndighetene skal godkjenne planene. Partene regner med at avtalen skal være klar innen utgangen av året.
Gerrit Marx, Iveco-sjef, peker på fordelene ved å få samlet hele Norden til ett rike og sier at dette er en form for ekspansjon som harmonerer helt med Ivecos egne ambisjoner.
Anders Hedin kaller Iveco en av verdens ledende bedrifter på landeveistransport, han ser spesielt frem til å utvide den eksisterende distribusjonsvirksomheten i Norge, og peker på at nå får de også sin første forhandler noensinne i Danmark.
Med Danmark vil Hedin Gruppen operere i 14 land. I fjor solgte de 180.000 biler.
Les også:
-
Tine krever 150 millioner i erstatning fra lastebilprodusenter
-
Iveco S-eWay: Nå kommer trekkvognen med opptil 600 km. rekkevidde
-
Nye lastebiler i juli: Endelig en måned i pluss
-
Tata kjøper Iveco Group
-
Iveco satser i lettere segmenter
-
Iveco S-eWay klar for Norge
-
Hedin selger to Iveco-forhandlere
-
IVECO 50 år – sett fra innsiden av førerhuset
-
Stellantis leverer til Iveco
-
Applaus til IVECO-kollegaer