-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Messa flytter på seg
I juni 2015 flytter Transportmessa nærmere byn og nesten under tak. – Mye bedre og like billig, lover primus motor Bjørn Magnussen.
Den folkelige, norske Transportmessa har på drøyt 10 år vokst til å bli «Messa» i Transport-Norge. Det har skjedd mer eller mindre på tross av tradisjonelle bilimportør/produsent-styrte messekonsepter.
Nå har arrangementet vokst ut av «flystripe-formatet» på Gardermoen. Ny arena blir Exporama på Hellerudsletta, og dermed halveres avstanden til Oslo.
- Det viktige er at dette er et profesjonelt messeanlegg, med topp fasiliteter og kortere avstander utstillerne i mellom, sier Bjørn Magnussen. Han er til daglig salgssjef i Transportmagasinet, men også Mr. Transportmessa personlig.
Magnussen sier det ikke direkte, men Transportmessa har vært forsynt med riktig trivelig vær de siste årene. Grepet med å flytte til Helleruds nyoppussede fasiliteter vil utvilsomt gi arrangementet større robusthet mot værgudenes luner. Blant annet vil de mange mindre utstillerne nå kunne stå innendørs.
- Ulempen for de besøkende vil kunne være noen minutter lenger reisetid med shuttlebussene fra Gardermoen for dem som kommer med fly, medgir Magnussen. Og det samme fra den populære Truckers Camp, som vi beholder på samme sted i regi av Øynebråten Transport.
- Messa flytter til dyrere og bedre lokaler, men skal holde samme kostnadsnivå for utstillerne. Hvordan henger dette sammen?
- For oss er det lave prisnivået både et kjennetegn, og tror jeg, suksessfaktoren. Transportmessa skal være trivelig, et sted bransjens folk har lyst til å dra, men det også minst like viktig at de føler at de får gjort noe nyttig. Og den følelsen sitter man ikke igjen med hvis det koster mer enn det smaker.
- Et grep for å klare å holde nivået nede har vært å flytte arrangementet til et tidspunkt hvor Exporama likevel har begrenset belegg. Derfor blir Transportmessa fra 2015 og fremover lagt til tredje helg i juni, denne gang 18. til 20.juni.
Magnussen peker på en positiv sideeffekt av dette, da messa heller ikke i den grad kolliderer med andre populære bransjearrangement på ettersommeren og høsten som Dyrsku’n, Elmia og IAA.
Bildet viser en fornøyd adm. dir. Rune Østby Hansen (tv) ved Exporama og Bjørn Magnussen.