-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
MAN gjenopptar produksjonen etter seks ukers stans
Denne uken starter MAN opp igjen lastebilproduksjonen. Produksjonen har stått stille i seks uker siden midten av mars på grunn av forsyningsmangel, forårsaket av Ukraina-krigen, ved MANs lastebilfabrikker i München og Krakow.
MANs komponentfabrikker i Nürnberg og Salzgitter øker nå også gradvis kapasiteten igjen.
Den bayerske statsministeren Dr. Markus Söder deltok i omstarten i München tidlig mandag morgen.
– Restarten av lastebilproduksjonen vår er et veldig godt signal for vår arbeidsstyrke og våre kunder. Det er imidlertid ingen grunn til eufori ennå, sa MAN-sjef Alexander Vlaskamp.
Han forklarte at de bare vil nærme seg sitt vanlige produksjonsnivå steg for steg, og understreket at produksjonen fortsatt er preget av stor usikkerhet.
– Hvis krigen beveger seg til det vestlige Ukraina igjen, kan vi stå overfor en fornyet nedstengning. Fleksibilitet er og vil forbli dagens orden, og det samme vil streng kostnadsdisiplin, sa Vlaskamp.
Ledningsmatte-leverandørene i Ukraina som produserer ledninger for MAN er i dag i stand til å produsere og levere igjen, om enn på et lavt nivå.
I tillegg er MAN i rute med duplisering av ledningsmatte-produksjon i andre land. I første omgang vil MAN imidlertid ha betydelig færre varianter i sortimentet og vil – med stor usikkerhet – skru opp produksjonen trinn for trinn, heter det i meldingen.
På grunn av det reduserte produksjonsprogrammet vil selskapet fortsatt ha permitteringer ved sine tyske fabrikker.