-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

MAN gjenopptar produksjonen etter seks ukers stans
Denne uken starter MAN opp igjen lastebilproduksjonen. Produksjonen har stått stille i seks uker siden midten av mars på grunn av forsyningsmangel, forårsaket av Ukraina-krigen, ved MANs lastebilfabrikker i München og Krakow.
MANs komponentfabrikker i Nürnberg og Salzgitter øker nå også gradvis kapasiteten igjen.
Den bayerske statsministeren Dr. Markus Söder deltok i omstarten i München tidlig mandag morgen.
– Restarten av lastebilproduksjonen vår er et veldig godt signal for vår arbeidsstyrke og våre kunder. Det er imidlertid ingen grunn til eufori ennå, sa MAN-sjef Alexander Vlaskamp.
Han forklarte at de bare vil nærme seg sitt vanlige produksjonsnivå steg for steg, og understreket at produksjonen fortsatt er preget av stor usikkerhet.
– Hvis krigen beveger seg til det vestlige Ukraina igjen, kan vi stå overfor en fornyet nedstengning. Fleksibilitet er og vil forbli dagens orden, og det samme vil streng kostnadsdisiplin, sa Vlaskamp.
Ledningsmatte-leverandørene i Ukraina som produserer ledninger for MAN er i dag i stand til å produsere og levere igjen, om enn på et lavt nivå.
I tillegg er MAN i rute med duplisering av ledningsmatte-produksjon i andre land. I første omgang vil MAN imidlertid ha betydelig færre varianter i sortimentet og vil – med stor usikkerhet – skru opp produksjonen trinn for trinn, heter det i meldingen.
På grunn av det reduserte produksjonsprogrammet vil selskapet fortsatt ha permitteringer ved sine tyske fabrikker.