-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

MAN gjenopptar produksjonen etter seks ukers stans
Denne uken starter MAN opp igjen lastebilproduksjonen. Produksjonen har stått stille i seks uker siden midten av mars på grunn av forsyningsmangel, forårsaket av Ukraina-krigen, ved MANs lastebilfabrikker i München og Krakow.
MANs komponentfabrikker i Nürnberg og Salzgitter øker nå også gradvis kapasiteten igjen.
Den bayerske statsministeren Dr. Markus Söder deltok i omstarten i München tidlig mandag morgen.
– Restarten av lastebilproduksjonen vår er et veldig godt signal for vår arbeidsstyrke og våre kunder. Det er imidlertid ingen grunn til eufori ennå, sa MAN-sjef Alexander Vlaskamp.
Han forklarte at de bare vil nærme seg sitt vanlige produksjonsnivå steg for steg, og understreket at produksjonen fortsatt er preget av stor usikkerhet.
– Hvis krigen beveger seg til det vestlige Ukraina igjen, kan vi stå overfor en fornyet nedstengning. Fleksibilitet er og vil forbli dagens orden, og det samme vil streng kostnadsdisiplin, sa Vlaskamp.
Ledningsmatte-leverandørene i Ukraina som produserer ledninger for MAN er i dag i stand til å produsere og levere igjen, om enn på et lavt nivå.
I tillegg er MAN i rute med duplisering av ledningsmatte-produksjon i andre land. I første omgang vil MAN imidlertid ha betydelig færre varianter i sortimentet og vil – med stor usikkerhet – skru opp produksjonen trinn for trinn, heter det i meldingen.
På grunn av det reduserte produksjonsprogrammet vil selskapet fortsatt ha permitteringer ved sine tyske fabrikker.