-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Opel med planløsning
Den nye Opel Movano er ikke bare aktuell som kassevogn, den finnes også som kombinertbil, buss, chassis og med plan. Sistnevnte leveres med plan fra tyske Henschel.
Trenger man et lasteplan i stedet for varerom bør man se nærmere på Opel Movano. Med kort førerhus kan den leveres i tre forskjellige akselavstander, mens crewcab kan levere i to forskjellige aksleavstander. Når det gjelder motor og gearkasse kan man velge mellom 2,5 CDTi som har en effekt på 115 hk og et dreiemoment på 290 Nm, eller 3,0 CDTi som har en effekt på 136 hk og et dreiemoment på 320 Nm. Begge motorene er koplet til sekstrinns manuelle gearkasser.
Planløsningen som man kan bestille hos sin Opel-forhandler er ikke et norsk produsert lasteplan, men derimot et aluminiumsplan fra tyske Henschel. Tidligere kunne man også få en variant med elektrohydraulisk tipp, men denne er ikke lenger tilgjengelig. Aluminiumsplanet fra Henschel er lekkert å se på og det er svært enkelt å felle ned sidelemmene ved hjelp av låser fra legendariske Kinnegrip.
Les hele saken i YrkesBil nummer 3