-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Synkende russisk lastebilsalg
I november sank russisk lastebilsalg for tredje måned på rad. Fire kinesiske merker ligger i topp-fem.
August var den siste måneden i år som viste økning i russisk lastebilsalg, sammenliknet med foregående måned.
September, med 13.702 nye biler, var riktignok 89,1 prosent over fjorårets september, men 15,6 % lavere enn august.
Nå er også november bokført, 12.343 nye biler ifølge Autostat. Nok en gang var markedet vesentlig høyere enn i fjor – med 45 prosent. Men det var 5 % lavere enn oktober.
Markedsleder er Kamaz, med 21 % av totalen. 2.598 biler i november.
De neste plassene er erobret av kinesiske merker. Schacman med 1.668 biler. FAW (kjent som produsent av for eksempel Hongqi) fikk ut 1.501 biler. Sitrak (bygges av en statseid produsent, Sinotruk med base i en eldre MAN-konstruksjon) var på fjerdeplass med 1.457 biler mens velkjente Dongfeng endte på femte med 677 biler. I Norge er Dongfeng representert med Voyah personbil.
Det må bety at «resten» representerer 4.442 biler i november. Det høres egentlig ganske uhåndterlig ut.
Akkumulert er det dermed registrert 131.163 nye lastebiler i Russland så langt i år – 78 % flere enn i samme periode i fjor.