-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
SsangYong omsider på nye hender
Nå er det klart at SsangYong kan skrive et nytt kapittel. Mahindra & Mahindra, Indias største SUV-produsent, overtar 70 prosent av selskapet.
SsangYong har hatt en skiftende historie, men alle regnet med at fremtiden var lys da den kinesiske giganten SAIC overtok i 2004. Det ble bare verre, og SsangYong var truet av nedleggelse.
Tidligere i år ble imidlertid kreditorene enige om en ”auksjon”, og i august ble det kjent at indiske Mahindra & Mahindra var den foretrukne budgiveren.
Nå er de fleste formaliteter i orden, og det er klart at inderne skal betale nesten 400 millioner dollars for en kontrollerende 70 prosents andel i den koreanske bilprodusenten.
Mahindra & Mahindra startet i 1945 med å bygge Jeep på lisens.
Les alt om varebil på YrkesBil.no
De har senere skrevet tette avtaler med blant annet Renault og amerikanske International, de har kjøpt opp el-bil produsenten REVA og er i dag Indias største produsent av SUVer.
16.000 ansatte og mer enn 7 milliarder i omsetning er nøkkeltall for den nye eieren.
Den første SsangYong kom til Norge i 1998 og etter det er det registrert et godt stykke over 5.000 slike her hjemme. Snaue 300 av dem er personbiler, resten er varebil.