-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Skandinavisk angrep på kabotasjereglene
Lastebileierorganisasjonene i Sverige, Danmark og Norge gjør nå felles front mot EU-regler. – Kabotasje har gått ut over fri og rettferdig konkurranse.

Det skriver danske DTL, svenske SÅ og norske NLF i et felles brev til EUs transportkommissær Siim Kallas, melder danske Lastbil Magasinet i dag.
Hovedkravet i brevet er at de nåværende kabotasjereglene – som tillater en transportør å påta seg tre innenriks oppdrag innen en uke i et annet land omfattet av avtaleverket - må gjennomgås på nytt med nytt perspektiv.
- Regelverket bør i større grad ta hensyn til arbeidsmarkedsfaktorer som lønn, arbeidsvilkår og sosiale forhold. Hittil har reglene kun vært bunnet i regulering av markedsadgang, påpeker adm. dir. Erik Østergaard i danske DTL.
- Den nåværende kabotasje trafikken har gått ut over fri og rettferdig konkurranse.
I brevet tar organisasjonene opp ytterligere to forhold:
* øket adgang for bruk av de lange modulvogntogene, da EU-landenes forskjellige regelverk gjør det umulig å få utnyttet konseptet til transport mellom landene
* øket og mer enhetlig kontroll med lastebilbransjen i de forskjellige landene, da dagens forskjellige regeltolkninger er sterkt konkurransevridende.