-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Tunge lastebilaktører presser regjeringen
- Biodrivstoff er det eneste fornuftige! NHO Transport, LOs Norsk Transportarbeiderforbund, Tine og Posten krever nå å få kjøre tungtransport på biodrivstoff.

- Gjør det enkelt å velge biodrivstoff!
Det er hovedmeldingen fra overnevnte organisasjoner, som sammen 12 andre transportaktører krever at det må bli mye enklere å bruke biodrivstoff.
Da avgiften på biodrivstoff ble innført i fjor vinter, stupte salget til bunns. Se bilde. Dette er ikke holdbart, mener aktørene.
I et brev som sendes regjeringen i dag fremmes blant annet følgende krav:
- Biodrivstoff må gjennom avgiftssystemet gjøres konkurransedyktig.
- Regjeringen må stille krav om at biodrivstoffet er produsert på en bærekraftig måte.
- Kjøretøy som kun kan fylle biodrivstoff bør få fordeler, for eksempel gratis bom.
- Regjering må lage en overordnet strategi for markedsintroduksjon av biodrivstoff.
Det eneste fornuftige
- Det eneste fornuftige de neste fem årene er å bruke biodiesel på tunge kjøretøyer i Norge for å oppnå en sterk reduksjon av CO2-utslippene, sier direktør Tom Rune Nilsen i Logistikk- og Transportindustriens Landsforening (LTL).
- Nå må Regjeringen høre! Her er de største aktørene og representanter fra fagbevegelse og næringsliv parate til å omstille seg. De vil ta ansvar i klimasaken. Regjeringen må nå gjøre sin del av jobben og legge forholdene til rette for en omstilling, sier Gøril Andreassen, politisk leder i Zero Emission Resource Organisation, ZERO.
Her kan du finne kravene fra transportbransjen i sin helhet.
Brevet er undertegnet av:
AGA AS, John Melby, Manager New Business
ASKO Norge AS, Torbjørn Johannson, styreleder
Biol AS, Terje A. Johansen, styreleder
Borregaard, Gisle L. Johansen
Havi logistics, Børge Einar Iversen, operations manager
Logistikk- og Transportindustriens Landsforening, Erling Sæther, rådgiver
MAN last og Buss AS, Bård L. Stenberg, direktør
Mercedes-Benz Norge, Knut M. Breivik, direktør Nyttekjøretøy
NHO Transport, Terje Sundfjord, næringspolitisk fagsjef
Norges Lastebileier-forbund, Olav Slaatsveen, adm. direktør
Norsk Scania AS, Roy Dalen, direktør salg last
Norsk Transportarbeiderforbund, Roger Hansen, forbundsleder
Posten Norge, Johan Swärd, HMS-direktør
TINE SA, Bjørn Malm, leder samfunnsansvar
Utengen Transport, Morten Utengen
Volvo Norge, Waldemar André Christensen, produktsjef
ZERO, Einar Håndlykken, daglig leder