-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Bilselger brukt/pre-owned
Formula Automobile Norge AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Mekaniker
NAF Senter Molde
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Trondheim
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS

YRKESBILEN MIN
– Det blir Scania igjen
Kenneth Hansen, sjåfør for Skedsmo Bud & Vare, ble positivt overrasket da han tok i bruk sin nye yrkesbil.
– Hvorfor kjører du akkurat denne yrkesbilen?
– Jeg har kjørt maskinflytt siden 2013, men har også prøvd litt av hvert annet. Da jeg fikk spørsmål om jeg ville ha ny bil, er jo ikke det noe man svarer nei til! Her fikk jeg være med og bygge opp bilen litt etter eget ønske, og slik ble den altså.
– Eier, leier eller leaser du eller arbeidsgiver bilen?
– Bilen er leaset av arbeidsgiver.
– Hvordan er yrkesbilen din å kjøre?
– God. Bilen er retningsstabil og stødig. Vi fikk inn litt ekstra K-tag da den var ny, og dette har også vært et positivt bidrag. Det eneste som kan være en liten innvending, er at den kan virke litt lav på enkelte byggeplasser.
– Hva er denne yrkesbilens beste egenskap?
– Det beste med den er størrelsen – viktig for å få mest mulig med på hver tur.

– …og hva ved bilen irriterer deg mest – og hvorfor?
– Nei, her har jeg ingen ting å utsette.
– Om du kunne be de som konstruerte bilen endre på noe – hva skulle det vært?
– Det måtte vært andre og helautomatiske kjørebruer i stedet for de manuelle jeg har nå.
– Har noe ved bilen overrasket deg? I så fall: Hva?
– Ja, fremkommeligheten på vinterføre har vært en stor positiv overraskelse. Vi var veldig spente sist vinter – men ble ikke skuffet.
– Hvor ofte vasker du yrkesbilen?
– Stort sett vasker jeg bilen hver dag, som det siste jeg gjør før jeg parkerer. Svampvask er det en gang i uka – det er både viktig og moro å holde materiellet ved like.
– Hva legger du mest vekt på ved valg av yrkesbil om du får velge?
– Kjørekomforten. Det er veldig viktig hvordan hverdagen bak rattet blir – det er noe som også virker inn på humøret resten av dagen.
– Hva blir din neste yrkesbil?
– En Scania, så klart. Før var det alltid Volvo som gjaldt for meg, men jeg gikk over da Scania kom med sin NextGen for seks år siden. Deretter har jeg aldri vært i tvil.
