-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Tar i bruk el-lastebil på Svalbard
Etter en vellykket testperiode i de arktiske strøkene, skal den batterielektriske 19-tonneren fra Scania nå tjenestegjøre på fast basis.
Dermed vil all Postens distribusjon av pakker, post og gods i Longyearbyen skje med elektriske kjøretøy.
Det opplyser selskapet i en pressemelding.
- Mye miljøarbeid handler om å bryte barrierer. At Posten nå har satt verdens nordligste el-lastebil inn i ordinær drift i Longyearbyen, 78 breddegrader nord, er til stor glede for ansatte og kunder og jeg håper det er til inspirasjon for andre, sier konsernsjef Tone Wille i Posten Norge.
Posten har testet den elektriske lastebilen fra Scania under arktiske forhold på Svalbard i en måned.
Kjøretøyet har bestått testen og blir nå satt inn i ordinær drift sammen med Postens øvrige elektriske varebiler som ifølge konsernet sørger for at logistikken i Longyearbyen er mest mulig bærekraftig.
Samtidig ligger det åpenbart en viss symbolikk i det å benytte elektriske kjøretøy under de røffe klimatiske forholdene på Svalbard, selv om kjøretøyene trolig ikke har de lengste kjøredistansene per dag.
Posten-konsernet har i dag fem el-lastebiler og har bestilt 65 nye el-lastebiler.
Ved inngangen til 2022 benyttet 37 prosent av Postens kjøretøy fornybare energikilder