-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Tar i bruk el-lastebil på Svalbard
Etter en vellykket testperiode i de arktiske strøkene, skal den batterielektriske 19-tonneren fra Scania nå tjenestegjøre på fast basis.
Dermed vil all Postens distribusjon av pakker, post og gods i Longyearbyen skje med elektriske kjøretøy.
Det opplyser selskapet i en pressemelding.
- Mye miljøarbeid handler om å bryte barrierer. At Posten nå har satt verdens nordligste el-lastebil inn i ordinær drift i Longyearbyen, 78 breddegrader nord, er til stor glede for ansatte og kunder og jeg håper det er til inspirasjon for andre, sier konsernsjef Tone Wille i Posten Norge.
Posten har testet den elektriske lastebilen fra Scania under arktiske forhold på Svalbard i en måned.
Kjøretøyet har bestått testen og blir nå satt inn i ordinær drift sammen med Postens øvrige elektriske varebiler som ifølge konsernet sørger for at logistikken i Longyearbyen er mest mulig bærekraftig.
Samtidig ligger det åpenbart en viss symbolikk i det å benytte elektriske kjøretøy under de røffe klimatiske forholdene på Svalbard, selv om kjøretøyene trolig ikke har de lengste kjøredistansene per dag.
Posten-konsernet har i dag fem el-lastebiler og har bestilt 65 nye el-lastebiler.
Ved inngangen til 2022 benyttet 37 prosent av Postens kjøretøy fornybare energikilder