-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Volvo-sjefen går av
Sjefen for Volvo AB – lastebilprodusenten – Leif Johansson har informerte styret om at han akter å gå av i august neste år.

Når Leif Johansson takker for seg, langt ute i neste år, har han vært leder for verdens nest største lastebilprodusent i 14 år.
Johansson kom dit fra Electrolux i 1997 og noe av det første han gjorde var å selge personbildivisjonen til Ford.
Det skjedde i 1999 og Ford betalte solide 6,5 milliarder dollars for den fornøyelsen.
Johansson fortsatte med de tunge og gikk målbevisst inn for å bygge opp volum.
Ikke alle ideene hans var like velkommen – forsøket på å kjøpe opp Scania strandet EU mente de ville bli for store.
Men Renault, Mack, og til sist Nissan Diesel ble deler av Volvo-gruppen under Leif Johansson.
Etter at han kjøpte Samsungs anleggsmaskin-virksomhet er denne delen av Volvo nummer tre i verden etter Cat og Komatsu.
Les også:
Men han har også vist at han kan mer enn å ekspandere. Han tok tøffe beslutninger da krisen kom for ikke så mange kvartalene siden.
At virkemidlene hans ga resultater viser tredje kvartal i år klart: nesten 3 milliarder svenske kroner tjente de da, like mye som de tapte i tredje kvartal i fjor.
Han ga styret beskjed om at en avgang på 60-års dag i august neste år var passende, og sier at han ga beskjed i så lenge i forveien for å gi styret tid til å finne en passende etterfølger. Han ser ikke bort fra at han finner en jobb i en annen bransje etterpå.
Volvos styreformann, den tidligere Renault-sjefen, Louis Schweitzer sier at Leif Johansson har gjort en kjempejobb med å få Volvo inn blant de ledende tungbilprodusenter i verden.
- Jeg skulle ønske han hadde blitt enda litt lenger, men selvfølgelig er jeg nødt til å respektere hans beslutning” sier Schweitzer.
Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no