-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Sverger til 500 hesters motorer
Fokus på optimalisering av kjøreruter, riktig spesifiserte biler og god føreropplæring, har for Nortemp Transport AS resultert i opptil 20 prosent reduksjon i Co2-utslipp de siste årene. I disse dager får de levert 12 nye Scania R500 trekkvogner.
— Å ta klimautfordringer på alvor handler også om å benytte de mulighetene som allerede finnes tilgjengelig. Optimalisering av kjøretøyene i forhold til driften sammen med teknologiutviklingen på produktene kan gi reelle reduksjoner, sier Arild Netland, flåteselger i Norsk Scania, i en pressemelding.
Daglig leder i Nortemp Transport, Frode Jensen, forteller at deres oppdragsgivere og kunder blir stadig mer opptatt av miljø, og stiller større krav til dem som transportør.
— Vi har satt større fokus på å kjøpe kjøretøy med riktig motorstørrelse for vårt transportbehov. Sammen med sjåførene, som er vårt ansikt utad og de som påvirker drivstofforbruket mest, har vi fokus på å være kostnadseffektive og miljøbevisste. Fornying av bilparken er en viktig del av dette.
Nå bytter de inn 12 trekkvogner som har gått mellom 400 000 og 650 000 kilometer to og er to og et halvt år gamle. De nye R500-trekkvognene har lik spesifikasjon: R Highline sovehytte, 500 hk motor med 12-trinns girkasse og en akselavstand på 3.15 m.
— Vi har gjennom de siste årene redusert dieselforbruket på enkelte ruter med opptil 20 prosent, sier Jensen.
— Det er hyggelig å ha kunder som utfordrer oss på miljø, og som sammen med oss alltid prøver å finne de beste løsningene. Bilene er ferdig bygget fra fabrikk og går nærmest direkte fra fabrikk og ut til kunde, de er bare innom for klargjøring og vasking ved vårt anlegg i Stavanger. Nortemp Transport driver stort innen matvaretransport i hele Sør-Norge der hovedkunden er Coop, og de nye trekkvognene blir i hovedsak å se mellom Oslo, Stavanger og Bergen, sier Netland.