-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Varebilboom i 2013
Skal vi tro varebilstatistikken for januar, kan vi allerede se de første vårtegnene i 2013. Det går 18,5 prosent opp for varebiler i klasse 2.

VAREBIL: Og Volkswagen tar hele 44 prosent markedsandel!
Dessverre (må vi nesten si) var ketchup-effekten ventet, og den kan ha sin naturlige forklaring.
Problemer hos Vegdirektoratet ga en opphopning av solgte, men ikke-registrerte biler i november og desember i fjor.
YrkesBil har tidligere stipulert dette til snaut 500 biler i rest og dermed ventet ekstraregistrering i januar. Og nå viser tallene, som ventet, at vi ligger 419 biler over i fjor.
Les også: Varebiler 10 prosent minus i 2012
Men hyggelig med gode tall er det vel uansett årsak, og VW Nytte er så utvilsomt merket som fortsetter å skinne.
Plass 1: 1207 biler ut i løpet av en måned (halvparten Caddy) ga VW en markedsandel på 43,8 prosent.
Plass 2: Ford har vært tidlig på ballen i år (nye Transit), og nyter 10,8 prosent markedsandel.
Plass 3: Mercedes har også vært riktig friske (nye Citan), og fikset fine 9,0 prosent.
Plass 4: Citroen vippet så vidt forbi Peugeot.
Plass 5: For Peugeot har kanskje måttet ta en liten pust i bakken etter 2012-sølvet.
Plass 6: Toyota har pen økning på Land Cruiser og Hilux, men sliter litt mens de venter på Proace.
Caddy-segmentet øker aller mest, med hele 47 prosent. Størst takk til VW Caddy selv, men med Citroen Berlingo på en pen andreplass og Ford Connect på en imponerende tredjeplass.
Sprinter-segmentet øker også kraftig, med 34 prosent. Det er Sprinter og utfordreren Crafter som øker mest, med hhv 60 og 90 prosent målt mot januar i fjor.
Transporter-segmentet går på en liten smell, med 7 prosent tilbakegang. Til gjengjeld tar VW Transporter kaka, med 61 prosent segmentandel. Mercedes Vito på andreplass har 13,2 prosent.
Pickup-segmentet øker imidlertid fortsatt, nå med 15 prosent over januar i fjor. Toyota Hilux er bilen med størst importørambisjoner bak seg, men det er så langt VW Amarok som (omsider?) har lagt beslag på førsteplassen. Med 2 bilers ledelse.
Varebil-SUVene faller imidlertid kraftig, med minus 28 prosent. Men Toyota Land Cruiser er konge på topp, trygt foran Mitsubishi Pajero.
Touran-segmentet overrasker med 10,5 prosent oppgang. VW Touran selv utgjør nå 88,6 prosent av segmentet!
Komplette tabeller finner du i YrkesBils februarnummer.