-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Konkursbedring i transportbransjene
I motsetning til næringslivet for øvrig, har norske transportbedrifter positiv utvikling på konkursfronten.

ØKONOMI: På baksiden av dagens Dagens Næringsliv melder Konkursregisteret i dag om en betydelig økning i antall konkurser i 2013. Spesielt desember skal ha vært en tøff måned.
En opptelling YrkesBil har gjort viser imidlertid at dette bildet, med ett unntak, stemmer dårlig med utviklingen for norske transportbedrifter (*):
Første halvår 2013: 172 konkurser
Andre halvår 2013: 120 konkurser
Det er en reduksjon på 30,2 prosent fra første til andre halvår 2013.
Kontrollerer vi desember alene, finner vi 22 konkurser. Det er riktignok 2 konkurser over gjennomsnittet per måned for andre halvår, men det er også 2 konkurser under gjennomsnittet for året, og langt under gjennomsnittet for første halvår 2013.
Den største gruppen bedrifter, Godstransport på vei, hadde 13 konkurser i desember, som er lavere enn månedsgjennomsnittet på 13,5 for andre halvår 2013.
Unntaket vi nevner gjelder over bedrifter med næringskode Turbiltransport. Denne kategorien har i desember registrert hele 5 av totalt 12 konkurser i 2013.
Totalt 12 konkurser for året i en næring med drøyt 800 registrerte bedrifter er likevel ikke spesielt mye.
Dermed må også den aktuelle og YrkesBil-omtalte frykten for «konkursras» i turbussbransjen foreløpig vente på å bli bekreftet.
* Kilde til tallene er Konkursregisterets egne offentlige søkeverktøy. YrkesBil følger bransjene Godstransport på vei, Andre post- og budtjenester, Rutebiltransport, Turbiltransport og Flyttetransport.
YrkesBil har imidlertid ikke tilgang på direkte sammenliknbart tallgrunnlag for hele 2012, da deler av kildemateriellet (personlige konkurser) strykes fra søkbare lister etter ett år. En kvalifisert synsing er likevel at andre halvår 2012 og andre halvår 2013 har tilnærmet identiske verdier for de overnevnte bransjene.