-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
En riktig rocka Transporter
Med 4motion og høyere bakkeklaring er Rockton VWs tilbud til eventyrlystne varebilkjøpere. Dvs. anleggsgartnere, entreprenører og likesinnede.

Det var på yrkesbilmessen IAA i Hannover tidligere i høst at vi først stiftet bekjentskap med Rockton.
Nå har VWs nyttekjøretøyavdeling i Tyskland sendt ut melding om at de er klar for å ta i mot bestillinger.
Les også om voldsom 4x4-interesse i varebilsektoren
Med 140-hesters motor begynner prisen på 35.000 euro pluss moms, som i Tyskland gir en månedspris på ca. 383 euro (3000 kroner) i en leasingavtale på 48 måneder.
Den røffe ”Expedition” utstyrspakken bringer imidlertid prisen opp i drøyt 42.000 euro.
Og det er jo strengt tatt den som gjør bilen så attraktiv. For ved første øyekast ser bilen ordentlig robust ut. Men la oss ta det fra starten av:
Rockton bygger på en alminnelig Transporter, men hvor bakkeklaringen er øket med 30 millimeter. I tillegg har den fått forsterkede fjærer, slik at totalvekt nå er oppe i 3200 kilo.
Den permanente firehjulsdriften er fjerde generasjon Haldex, og bilen har diffsperre på bakakselen.
Bilen kan utstyres med både 140- og 180-hestersutgaven av tolitersdieselen, og kommer med sekstrinns manuell kasse som standard.
Men så kommer det tøffe - Expedition-pakken. Den inneholder:
- 16-toms forsterkede stålhjul med grove offroaddekk.
- Girkasse tilpasset terrengkjøring
- To uttagbare, enkle passasjerseter bak, flyttbare på skinner
- Ekstra underbeskyttelse for motor, girkasse, tank og bakre diff
Løsningen med diverse ekstra bakseter (man kan spesifisere ytterligere tre enkle seter) er selvsagt noe de fleste norske varebilkjøpere ikke har særlig glede av.
Og det er nok også derfor den norske importøren IKKE velger å tilby bilen her til lands.
Men det finnes vel fortsatt anleggsteam som kan trenge en bil som dette både til arbeid og persontransport.
For ikke å snakke om dem med VW-gener og en liten jordenrundtmedbil-plan i magen.
Les mer om varebil på yrkesbil.no/varebil.
Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no