-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
En riktig rocka Transporter
Med 4motion og høyere bakkeklaring er Rockton VWs tilbud til eventyrlystne varebilkjøpere. Dvs. anleggsgartnere, entreprenører og likesinnede.
Det var på yrkesbilmessen IAA i Hannover tidligere i høst at vi først stiftet bekjentskap med Rockton.
Nå har VWs nyttekjøretøyavdeling i Tyskland sendt ut melding om at de er klar for å ta i mot bestillinger.
Les også om voldsom 4x4-interesse i varebilsektoren
Med 140-hesters motor begynner prisen på 35.000 euro pluss moms, som i Tyskland gir en månedspris på ca. 383 euro (3000 kroner) i en leasingavtale på 48 måneder.
Den røffe ”Expedition” utstyrspakken bringer imidlertid prisen opp i drøyt 42.000 euro.
Og det er jo strengt tatt den som gjør bilen så attraktiv. For ved første øyekast ser bilen ordentlig robust ut. Men la oss ta det fra starten av:
Rockton bygger på en alminnelig Transporter, men hvor bakkeklaringen er øket med 30 millimeter. I tillegg har den fått forsterkede fjærer, slik at totalvekt nå er oppe i 3200 kilo.
Den permanente firehjulsdriften er fjerde generasjon Haldex, og bilen har diffsperre på bakakselen.
Bilen kan utstyres med både 140- og 180-hestersutgaven av tolitersdieselen, og kommer med sekstrinns manuell kasse som standard.
Men så kommer det tøffe - Expedition-pakken. Den inneholder:
- 16-toms forsterkede stålhjul med grove offroaddekk.
- Girkasse tilpasset terrengkjøring
- To uttagbare, enkle passasjerseter bak, flyttbare på skinner
- Ekstra underbeskyttelse for motor, girkasse, tank og bakre diff
Løsningen med diverse ekstra bakseter (man kan spesifisere ytterligere tre enkle seter) er selvsagt noe de fleste norske varebilkjøpere ikke har særlig glede av.
Og det er nok også derfor den norske importøren IKKE velger å tilby bilen her til lands.
Men det finnes vel fortsatt anleggsteam som kan trenge en bil som dette både til arbeid og persontransport.
For ikke å snakke om dem med VW-gener og en liten jordenrundtmedbil-plan i magen.
Les mer om varebil på yrkesbil.no/varebil.
Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no