Transportmessa i startgropen

– Status kun få dager før påmeldingsfristens utløp er at det er rett under 2700 ledige kvadratmetere, skriver arrangøren, Bjørn Magnussen, i en entusiastisk pressemelding.

Publisert

En messe han nå skal arrangere for 10. gang og som han sier vil ende opp etter samme oppskrift som den første som fant sted i 2003.

– Fortsatt takker vi nei til mange utstillere vi mener ikke gagner et forventningsfullt publikum, skriver han videre.

– Jeg tør nesten ikke gjengi all positiv respons som har kommet i forbindelse med transportmessen 2021, etter at det ble kjent at det nå skal arrangeres kombinerte anleggs- og transportmesser med oppstart i 2023.

– Begge bransjer mener visst transportutstyr og anleggsmaskiner passer sammen som hånd i hanske, sier han.

Men først skal altså den rene transporthappeningen finne sted. Fra den 2. til den 4. september gjennomføres den, der hele ti lastebilmerker blir å finne som utstillere, ifølge pressemeldingen; DAF, Ford, Iveco, MAN, Mercedes, Renault, Scania, Sisu, Tatra og Volvo.

Blant disse blir det mange lastebiler folk ikke har sett før, samt andre nyheter tilknyttet flere av dem.

– Messa er i rute, sier han. – Vi er dessuten dem som har tilrettelagt flest transportmesser i Norge, dette er den 10. i rekken, der målet er at det skal være enkelt & hyggelig å være utstiller og med et lavt kostnadsbilde. For bransjens marginer er små!

Til sist føyer Bjørn Magnussen til at:

– Årets messe får hele tre spisesteder for kortere vei til servering, enten man er utstiller eller publikummer. Like gledelig er nyheten om at grønne, varme, illeluktende, plastikk, festivaltoaletter er byttet ut med ekte vannklosetter.

– Resten er go’ gammal oppskrift; riktig tilbydere av transportmateriell og -utstyr til et riktig publikum, utendørs der bransjen trives best

Powered by Labrador CMS