-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Klar for å arrangere transportmesse i september
Arrangør Bjørn Magnussen føler seg trygg på at Transportmessa på Gardermoen skal la seg gjennomføre som planlagt i september. Samtidig varsler han utvidelse av konseptet i 2023.
Åtte år har gått siden forrige transportmesse på dragrace-stripa på Gardermoen. Magnussen arrangerte riktig nok messe i 2015, men det var på Hellerudsletta. I ettertid har de planlagte Gardermoen-messene blitt avlyst både i 2017 og i 2019.
Årets utgave blir den 10. transportmessa Magnussen arrangerer.
Koronasituasjonen har hengt som en mørk sky over alt av arrangementer det seneste halvannet året, og mye har blitt avlyst, men det ser ut til å lysne noe til høsten. Det er varslet innført restriksjoner som åpner for større arrangemeneter.
– Myndighetene sier det er tilnærmet utenkelig at vår messe som arrangeres utelukkende utendørs – fordelt over halvannen kilometer langt utstillerområde og over tre fulle dager – ikke skal kunne arrangeres som planlagt 2. - 4. september, uttaler Magnussen i en pressemelding.
Han opplyser at det meste av området er nyasfaltert og at hele området er oppgradert fra sist messen var der.
– Tre like store serveringstelt langs messestripa betyr vesentlig kortere avstand til mat & drikke. Vannklosetter er bestilt - ingen liker å gjøre fra seg på varme plastikk-festival-dasser, skriver Magnussen.
Foruten faglig påfyll lokker han blant annet med Truckers Camp og eget «bransje-treff-julebord» for yrkessjåfører i grustaket til Brødrene Øynebråten, veteranlastebiler og messas faste lastebil-convoi fra Oslo til Gardermoen.
Denne skal ledes av den faste «Convoi-Generalen» Jon Sandem, sidestolen i Stie-vogntoget skal opptas av eieren selv, Øystein Stie.
I pressemeldingen slippes også en nyhet:
Fra og med 2023 endrer arrangementet navn til Gardermoen Transport & Anlegg. Da skal nemlig anleggsmaskiner også inkluderes.
– Anleggsmaskiner og lastebiler hører sammen som hånd i hanske, og gravemaskiner vil kunne prøvegraves i grustaket ved siden av. Anleggsutstillerne vil forholde seg til en årelang bekjent fra anleggsmessene på Hellerudsletta: tidligere administrerende direktør Rune Østby Hansen som fra 2023 blir gule maskiners kontaktperson for denne nye delen av messa, skriver Magnussen.