-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Klar for å arrangere transportmesse i september
Arrangør Bjørn Magnussen føler seg trygg på at Transportmessa på Gardermoen skal la seg gjennomføre som planlagt i september. Samtidig varsler han utvidelse av konseptet i 2023.


BILDET: Arrangør og "Messegeneral" Bjørn Magnussen ser frem til å ønske transportbransjen velkommen på Gardermoen i september.
Åtte år har gått siden forrige transportmesse på dragrace-stripa på Gardermoen. Magnussen arrangerte riktig nok messe i 2015, men det var på Hellerudsletta. I ettertid har de planlagte Gardermoen-messene blitt avlyst både i 2017 og i 2019.
Årets utgave blir den 10. transportmessa Magnussen arrangerer.
Koronasituasjonen har hengt som en mørk sky over alt av arrangementer det seneste halvannet året, og mye har blitt avlyst, men det ser ut til å lysne noe til høsten. Det er varslet innført restriksjoner som åpner for større arrangemeneter.
– Myndighetene sier det er tilnærmet utenkelig at vår messe som arrangeres utelukkende utendørs – fordelt over halvannen kilometer langt utstillerområde og over tre fulle dager – ikke skal kunne arrangeres som planlagt 2. - 4. september, uttaler Magnussen i en pressemelding.
Han opplyser at det meste av området er nyasfaltert og at hele området er oppgradert fra sist messen var der.
– Tre like store serveringstelt langs messestripa betyr vesentlig kortere avstand til mat & drikke. Vannklosetter er bestilt - ingen liker å gjøre fra seg på varme plastikk-festival-dasser, skriver Magnussen.
Foruten faglig påfyll lokker han blant annet med Truckers Camp og eget «bransje-treff-julebord» for yrkessjåfører i grustaket til Brødrene Øynebråten, veteranlastebiler og messas faste lastebil-convoi fra Oslo til Gardermoen.
Denne skal ledes av den faste «Convoi-Generalen» Jon Sandem, sidestolen i Stie-vogntoget skal opptas av eieren selv, Øystein Stie.
I pressemeldingen slippes også en nyhet:
Fra og med 2023 endrer arrangementet navn til Gardermoen Transport & Anlegg. Da skal nemlig anleggsmaskiner også inkluderes.
– Anleggsmaskiner og lastebiler hører sammen som hånd i hanske, og gravemaskiner vil kunne prøvegraves i grustaket ved siden av. Anleggsutstillerne vil forholde seg til en årelang bekjent fra anleggsmessene på Hellerudsletta: tidligere administrerende direktør Rune Østby Hansen som fra 2023 blir gule maskiners kontaktperson for denne nye delen av messa, skriver Magnussen.